Klacht POSTNL: " Pakket aangemeld maar niet ontvangen "

NA

Pakket met code 3SXXXXX is op 15 juli om 13.37 aangemeld bij PostNL. Op 6 augustus heb ik contact gezocht met PostNL om naar de status te informeren. Ik zou binnen 5 werkdagen wat horen. Op 12 augustus werd ik inderdaad gebeld door iemand die het uit zou zoeken. Ik had eigenlijk gehoopt op die dag te horen wat de status is, maar goed. Op 18 augustus ontving ik bericht van PostNL dat ze het pakket niet kunnen lokaliseren en dat het daarmee ophoudt.

" Het laatst is de zending op ons internationaal sorteercentrum verwerkt met de melding: 15-7-2016 - 11:37:16 :Ontvangen in land van bestemming 7561 Amsterdam-Gyroscoopwg."

Dit pakket bevat belangrijke persoonlijke documenten - het is erg belangrijk dat het pakket binnen een week bezorgd wordt.

Levering van het postpakket

Geachte heer/mevrouw Braakhuis,

Hartelijk dank voor uw melding op deze website. Ik vind het erg naar om te vernemen dat uw zending nog niet is bezorgd. Allereerst mijn excuses hiervoor. Graag geef ik u een toelichting.

Aan de hand van de track&trace code van het pakket heb ik gezien dat er reeds een onderzoek naar de zending is uitgevoerd. Tot mijn spijt kan ik de uitkomst van het onderzoek en het antwoord van de onderzoeksafdeling niet veranderen. Ik adviseer u dan ook contact op te nemen met de afzender in het land van verzending, zodat zij bij het plaatselijke postbedrijf eventueel een navraag kunnen laten starten.

Ik ga er vanuit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Tamar
    NA
    Het pakket is het laatst gesignaleerd en geregistreerd in het distributiecentrum van PostNL in Amsterdam. Ik heb contact gehad met het bedrijf ibbhet versturende land, ook zij geven aan dat het pakket bij u ligt. Het pakket bevat documenten die nodig zijn voor gezinshereniging. Elke andere oplossing dan het afleveren van het pakket is onvoldoende en onacceptabel. Het pakket is door u geregistreerd en zal door u moeten worden opgespoord.
    Geachte heer/mevrouw Braakhuis,

Bedankt voor uw reactie. Uit uw melding maak ik op dat u vragen heeft over de te volgen procedure.

U geeft aan dat er een onderzoek zal moeten worden gestart naar de status van uw zending. Er is aangegeven dat dit onderzoek kan worden gestart door de afzender, in het land van verzending. Dit is correct. De afzender is de opdrachtgever van de zending en daarmee de partij die bij de oorspronkelijke posterij een navraag kans starten.

PostNL