Klacht POSTNL: "Ik raad u aan om contact op te nemen met de afzender, voor een passende oplossing." (?!?!?)

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 135189
Gebruiker
Kimm
Datum
5 reacties

Details

De klacht

Pakket van bol.com zou volgens track trace
( 3SBOL0094461 postcode 1057EJ) bij buren op 1-3 afgeleverd zijn. Bij buren aangebeld. Buurvrouw verteld dat postbode inderdaad heeft aangebeld maar heeft gezegd het pakket op de trap achter te laten. Pakket niet in het trappenhuis aangetroffen. Overigens had postbode ook geen briefje bij mij in de brievenbus achter gelaten. Nu krijg ik 6(!) dagen later deze response

Uit uw bericht begrijp ik dat u uw zending niet heeft ontvangen. Ik kan me voorstellen dat u hierdoor teleurgesteld bent. Mijn excuses hiervoor.
Helaas kan ik u niet vertellen waar uw zending is. Volgens mijn informatie is uw pakket door ons bezorgd bij de buren op Admiralengracht 1-3 om 13.12 uur. Omdat er niet voor de zending getekend hoeft te worden bij aflevering, valt voor mij niet na te gaan wie uw pakket heeft aangenomen. Hierdoor is ook geen verder onderzoek mogelijk"

Pakket is niet bij buren afgeleverd! Is in trappenhuis neergelegd! Ik wil een oplossing!

De oplossing

Ik raad u aan om contact op te nemen met onze opdrachtgever; de afzender, voor een passende oplossing. (?!?!?!?) Nee! Personeel van post nl doet zijn werk niet. Post nl moet met een oplossing komen. Ik wil aankoop bedrag terug a 29,95€ van post nl. Houd het maar van het loon van de bezorger af. Ze weten donders goed wie op die route reed.

5 reacties

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte mevrouw Schutte,

    Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding is mij duidelijk geworden dat de zending met de door u opgegeven barcode niet heeft ontvangen. De bezorger heeft deze onbeheerd achtergelaten, waarna deze vermist is geraakt. Mijn excuses voor deze gang van zaken. Dit had niet mogen gebeuren.

    De bezorger in kwestie had deze zending niet onbeheerd mogen achter laten. Ik heb hier een melding van aangemaakt (referentienummer 02406176), zodat hij hier spoedig op aangesproken kan worden door zijn/haar manager. Voor het niet ontvangen pakket kunt u, zoals u zelf ook al aangaf, direct terecht bij onze opdrachtgever. Zij kunnen u verder helpen en kunnen hierbij met u tot een passende oplossing komen.

    Ik ga er vanuit u zo voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL, dan kunt u ook altijd terecht bij onze klantenservice via postnl.nl/klantenservice.

    Met vriendelijke groet,

    Sven
    PostNL
  2. Auteur
    Kimm
    Datum
    Het is niet aan bol.com om er voor te zorgen dat er een oplossing komt. Jullie pakketbezorgen heeft de fout gemaakt. Ik wens compensatie van jullie! Dat de bezorger aangesproken gaat woden koop ik niets voor. Houd het schade bedrag maar op het salaris van de bezorger in. Pas als ik schadeloos gesteld ben, 30€, is het voor mij opgelost. Eerder niet.
  3. Auteur
    Kimm
    Datum
    Ps: ik heb het in de eerste instantie geprobeerd via jullie eigen klachten service maar daar krijg je al helemaal geen vatsoenlijk antwoord
  4. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte mevrouw Schutte,

    Ik begrijp goed dat u zeer gefrustreerd bent over deze nare situatie. Helaas kan ik u geen schadevergoeding aanbieden omdat het om een onverzekerd pakket gaat. Vandaar dat u wordt doorverwezen naar onze opdrachtgever. Ik hoop van harte dat u met de afzender tot een passende oplossing kunt komen.

    Als u het niet eens bent met de behandeling van uw klacht dan kunt u altijd de Geschillencommissie inschakelen. Op https://www.degeschillencommissie.nl/over-ons/commissies/post/ vindt u meer informatie hierover.

    Ik ga ervan uit u naar behoren te hebben geïnformeerd.

    Met vriendelijke groet,

    Bert
    Klantenservice PostNL
  5. Auteur
    Kimm
    Datum
    Slecht bedrijf! GEEN service!

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Kimm
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen