Klacht POSTNL: "Zelf bepalen WAAR het pakket wordt bezorgd?"

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 108055
Gebruiker
P. Oosterhout
Datum
6 reacties

Details

De klacht

Vandaag een kaartje in de bus gekregen van PostNL met de melding dat ze mij hadden gemist. Op hetzelfde kaartje staat de volgende tekst: "Wilt u zelf bepalen wanneer en waar we uw pakket bezorgen? Dat kan eenvoudig op mijnpakket.nl"
Helaas: als ik de niet-thuis-code invul krijg ik wel de mogelijkheid om een ander tijdstip te kiezen, maar NIET de mogelijkheid om zelf een ophaalpunt te kiezen. Vervelend want dan moet ik dus waarschijnlijk veel langer wachten omdat ik zaterdag ook niet thuis ben of kan halen. Misleidend en jammer ook van de nu al te verwachten langere tijd dat ik het zal ontvangen (en van de loze moeite die PostNL doet om het te bezorgen).

De oplossing

Wat er op het kaartje staat ook nakomen dus mij de mogelijkheid bieden om online zelf de locatie te laten bepalen van het pakket

6 reacties

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer/mevrouw Oosterhout,Allereerst vind ik het vervelend dat de mogelijkheid tot het wijzigen van uw bezorging niet geslaagd is. Vaak duurt het een uur a twee uur voordat de KG-code werkend is. Dit omdat het nog verwerkt moet worden in ons systeem. Een wijziging kan dezelfde dag na de bezorgpoging gemaakt worden tot 22.00 s'avonds. Bent u inmiddels in het bezit van uw pakket? Zo niet, zou u dan uw 3S code willen sturen zodat wij mee kunnen kijken?
    U kunt ook terecht bij onze klantenservice via http://www.postnl.nl/klantenservice/. In afwachting van uw antwoord.Met vriendelijke groet,Maarten
    Klantenservice PostNL
  2. Auteur
    P. Oosterhout
    Datum
    U gaat niet in op mijn klacht, daarom nogmaals: namelijk dat op de kaart staat dat ik de mogelijkheid heb om de bezorglokatie te kiezen. Echter als ik de stappen doe die op de website staan, kan ik alleen de tijd aanpassen. Graag een reactie op DEZE klacht.
  3. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer/mevrouw Oosterhout, Ik snap dat het erg spijtig is dat u de optie postkantoor niet kon kiezen. Helaas mogen niet alle pakketten naar het postkantoor worden gebracht. Hierom vroeg mijn collega de 3Scode van u om dit te controleren. Mocht het zo zijn dat uw zending geen reden heeft gehad waarom deze optie er niet tussen stond kan ik een melding maken zodat we dit kunnen aanpassen aan de website. Met vriendelijke groet,Lotte
    PostNL Klantenservice.
  4. Auteur
    P. Oosterhout
    Datum
    Waarom stond er op het kaartje dat ik de locatie kon aanpassen dan? Er werd nog op het kaartje nog op de website verder een voorbehoud gemaakt.
  5. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer, mevrouw Oosterhout,Ik kan me uw reactie goed voorstellen. Ook ik betreur de gang van zaken. In bijna alle gevallen zou het gewoon moeten lukken. Zonder de code kan u helaas geen verdere uitleg geven. Met vriendelijke groet,
    An
    PostNL Klantenservice
  6. Auteur
    P. Oosterhout
    Datum
    PostNL is blijkbaar niet in staat om op mijn vraag in te gaan. Dat ze kaart-tekst en website-inhoud niet willen bespreken en vergelijken heeft niks met mijn individuele nummer te maken, zoals ze suggereren. Dat kaartnummer ben ik kwijt, dat is jammer maar staat los van de klacht. Een gemiste kans voor PostNL.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
P. Oosterhout
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen