Opgelost door POSTNL: #126770- Verzendkosten voor iets wat ik niet verzend heb

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 127586
Gebruiker
Spyros
Datum
6 reacties

Details

De klacht

Ik kreeg een brief van POSTNL, dat ik Post heeft verzonden of ontvangen waar onvoldoende postzegels op zijn geplakt. Ik heb niets verzonden en dus onrechtmatig heb ik de brief ontvangen.
De betaalcode is R01.150831.002028 voor de verdere onderzoek. Bedankt

De oplossing

6 reacties

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer/mevrouw Tsouvelekidis,

    Wat vervelend dat u een portokaart heeft ontvangen. Ik zie dat u een brief heeft verzonden naar Amsterdam waarop 1 postzegel t.w.v. E0,69 is geplakt. Echter had er voor E2,07 gefrankeerd moeten worden aangezien het ging om een zwaardere brief boven de 20 gram. Vandaar het verzoek om het bedrag van E2,76 (dit is inclusief administratiekosten) te voldoen.

    Excuus voor het ongemak.

    Hartelijke groet,

    Nienke
    Klantenservice PostNL
  2. Auteur
    Spyros
    Datum
    Geachte dames en heren,

    Ik heb geen brief naar Amsterdam gestuurt. Ik weet niet waarover u spreekt. Dus het brief dat met een postzegel van 0.69 euro gefrankeerd is, komt niet van mij en ik weet niets erover. U mag het vernietigen want ik kan echt niet herinneren, dat ik iets naar Amsterdam gestuurd heb. Bedankt voor iedere reactie.

    mvrgr.
    Spyros Tsouvelekidis
  3. Auteur
    Spyros
    Datum
    Geachte dames en heren,

    Ik heb geen brief naar Amsterdam gestuurt. Ik weet niet waarover u spreekt. Dus het brief dat met een postzegel van 0.69 euro gefrankeerd is, komt niet van mij en ik weet niets erover. U mag het vernietigen want ik kan echt niet herinneren, dat ik iets naar Amsterdam gestuurd heb. Bedankt voor iedere reactie.

    mvrgr.
    Spyros Tsouvelekidis
  4. Auteur
    Spyros
    Datum
    Ik wacht nog op reactie van de post. De betaalcode van het briefje is R01.150831.002028. Kunt u mij zeggen waarover het gaat? Bedankt
  5. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer/mevrouw Tsouvelekidis,

    Uit uw bericht begrijp ik dat u geen post hebt verzonden naar Amsterdam.

    De portokaart is in dat geval u ten onrechte toegestuurd. Mijn excuses voor dit ongemak. U mag de kaart terugsturen naar PostNL. Zou u de sticker willen verwijderen, erop willen schrijven 'afgeboekt i.o.m. Klantenservice', en in een oranje brievenbus van PostNL willen gooien? Dan handelen wij het verder af.

    Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL dan kunt u ook altijd terecht bij onze Klantenservice: http://www.postnl.nl/klantenservice

    Met vriendelijke groet,
    Raffika
    Klantenservice PostNL
  6. Auteur
    Spyros
    Datum
    Het is opgelosst.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Spyros
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen