Klacht POSTNL: (Onredelijke) vertraging pakket naar buitenland zonder opgave reden

japdufro

Op zondag 25 mei een (aangetekend en verzekerd) pakket naar Australie opgestuurd. Vanaf 27 mei geen update. Bestemmingsovereenkomst zegt 6-8 werkdagen voor verzending. PostNL Klantenservice kan mij wel vertellen dat mijn pakket op hun depot op Schiphol ligt, maar niet waarom er geen update komt. "Waarschijnlijk door drukte", "Waarschijnlijk door een vertraging in het systeem waardoor de status niet update", "Geen vliegtuig waar het pakket mee kan". Ik mag wachten tot 19 juni (18 dagen later vs. 6-8 werkdagen bezorging) voordat PostNL een onderzoek kan opstarten (+ waarschijnlijk 2-3 weken voor een antwoord).

Specifiek antwoord reden van vertraging, garantie dat mijn pakket niet "kwijt" is en toezegging van verzending naar Australie.

Geachte heer, mevrouw,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over de bezorging van een door u verzonden pakket naar Australië. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Uiteraard begrijp ik dat de onduidelijkheid frustrerend is, maar u bent door de klantenservice wel van de juiste informatie voorzien. Inmiddels is er een update in de track en trace informatie te zien. Het pakket is op donderdag 13 juni richting Australië vertrokken. PostNL heeft geen invloed op de processen in het buitenland, maar ik verwacht dat de zending snel zijn bestemming zal bereiken. Indien dat niet het geval is kunnen wij het eerder genoemde onderzoek voor u opstarten. Tot die tijd moet ik u vragen geduldig af te wachten.