Klacht POSTNL: (Onterecht) betalen verzendkosten

M. van Geldere

Ik kreeg vandaag een kaartje waarop stond dat ik 3,45 euro ben verschuldigd, ik had vorige week via greetz een kaartje naar duitsland verzonden. Netjes via paypal betaald, verzendkosten waren inbegrepen. Nu blijkt het dat ik wat moet betalen? Geld is volgens paypal van m'n rekening gehaald! De betaalcode waarmee ik de onterechte resterende bedrag kan overmaken, werkt niet. Tot die tijd kan ik niks betalen.

Niks te betalen

Geachte heer van Geldere,Aan de hand van de door u opgegeven betaalcode heb ik de gegevens in ons bestand gecontroleerd. Hieruit blijkt dat het bedrijf, waar u het poststuk naar toe heeft gestuurd, op de envelop de aanduiding "Geen postzegel nodig" had opgenomen. De portokosten zijn dus onterecht in rekening gebracht. Hiervoor bied ik u dan ook mijn excuses aan. Om ervoor te zorgen dat het proces stopt en ter voorkoming van een herinnering adviseer ik u het volgende te doen: verwijder de sticker met de adresgegevens van de portokaart. Vervolgens stuurt u de portokaart ongefrankeerd terug met de vermelding: 'Afgeboekt in overleg met Klantenservice PostNL'. De kaart stuurt u daarna naar ons terug via de oranje brievenbus.Ik ga melding maken van uw klacht zodat deze binnen onze organisatie wordt opgepakt. U ontvangt hierover geen verdere reactie. Bedankt voor het sturen van uw klacht want samen met u kunnen wij onze dienstverlening verbeteren.Met vriendelijke groet,
    An