Opgelost door POSTNL: Betalen van extra porto op enveloppe van afzender

AdrianaB

Ook op 19-12-2015 een kaartje ontvangen dat op de enveloppe die ik 15-12-2015 heb ontvangen te weinig porto zou hebben gezeten of ik nu 5,52 wil betalen.
Deze enveloppe komt van een aankoop op markplaats er zat een tuniekje in, waarde van 5,00 en heb dit bedrag plus portokosten (3,95 of 3,45 weet niet meer precies) heb ik betaald aan de verkoper.
Op de site post.nl/betalen gekeken, daar staat dat de enveloppe 21,9 breedt, 32,2 lang en 4,3 hoog was en 270 gram. Wat ik heb kunnen lezen is dat de norm 38 en 26,5 daar zit de enveloppe de binnen.
Dus ik moet extra betalen omdat de enveloppe te hoog zou zijn geweest, wat ik overigens bestrijd, een stukje textiel van 270 gram, zou het door de lucht komen??
Het is op de mat gevallen door de brievenbus!!

Ik ben niet van plan om deze extra kosten te betalen

Groet Adriana

Deze extra portokosten kwijt schelden.

Geachte mevrouw Berkman,

Uit uw bericht begrijp ik dat u een portokaart heeft ontvangen vanwege een onvoldoende gefrankeerd poststuk. U geeft aan dat u vind dat deze kaart onterecht is en dat u niet van plan bent op deze te betalen. Ik kan me goed voorstellen dat u deze niet wilt voldoen.

Uit de betaalcode blijkt inderdaad dat het poststuk voldoende is gefrankeerd. Deze kaart had u dus nooit hoeven ontvangen. Daarom wil ik graag mijn excuses aanbieden voor de ontstane verwarring. U mag de sticker van de kaart trekken en erop schrijven: 'Afgeboekt in overleg met Klantenservice PostNL' en deze in de oranje brievenbus doen. Hiermee voorkomt u dat u een herinnering ontvangt.

Ook heb ik de kaart voor u afgeboekt aan deze kant.

Bram
    Klantenservice PostNL
    AdrianaB
    Ik vond het al heel raar dat ik deze portokaart kreeg.
    Vraag me toch af hoe dat kan gebeuren, als achteraf blijkt dat ik deze niet had mogen ontvangen.