Klacht POSTNL: Klacht POSTNL: Verhoging prijs postzegels *ALWEER!!*

Master Conquest

PostNL gaat alweer de tarieven verhogen. De waarde van de '1' gaat per 1 januari 2013 van 50 cent naar 54 cent. In 2010 kon je nog kaarten en brieven tot 20 gram versturen voor 44 cent. Dat is in het tijdsbestek van 2 jaar een verhoging van 22%, terwijl de reguliere inflatie slechts enkele procenten bedraagt. En vergeleken met de waarde van postzegels ten tijde van de invoering van de euro (1 januari 2002) is zelfs sprake van een verhoging van 50%!! (een postzegel koste toen 80 guldencent, de conversiekoers bedroeg 2.20371, maar de nieuwe postzegel kostte geen 0,36 eurocent, doch gelijk 0,39 eurocent).
De dienstverlening is niet verbeterd, post raakt steeds vaker zoek of beschadigd, de postkantoren zijn gesloten, postbodes worden op straat gezet en de consument heeft geen enkel alternatief... Een zaak voor de NMA?!

Die verhoging moet gewoon geen doorgang vinden. PostNL is gewoon een onderneming, dus laat ze maar op andere punten besparen of er zorg voor dragen dat klanten weer gebruik willen gaan maken van hun diensten. Zoals elke ondernemer dat moet doen om zijn hoofd boven water te houden. Als Sandd het kan, moet PostNL het ook kunnen.

Geachte heer, mevrouw,Hartelijk dank voor uw melding op Klachtenkompas waarin u aangeeft dat u niet tevreden bent over de wijzigingen in de verzendtarieven van PostNL. Ik vind dit erg vervelend.
    Graag geef ik u een toelichting.Per 1 januari 2013 stijgen de verkooptarieven voor nieuwe postzegels. Nederland 1 kost dan € 0,54, het tarief voor binnen Europa stijgt naar € 0,90. Het tarief voor buiten Europa blijft gelijk. De tariefwijziging is noodzakelijk vanwege de inflatie en de krimp van de postmarkt: met tariefsverhogingen en kostenbesparingen houden we post betaalbaar. De waarde van postzegels die u al in huis heeft, stijgt gewoon mee. U heeft dus geen bijplakzegels nodig.Ik ga ervan uit dat ik u hiermee voldoende heb geïnformeerd. Ik verzoek u deze melding op de site af te sluiten. Mocht u nog vragen of opmerkingen hebben dan adviseer ik u om contact met onze klantenservice op te nemen. Met vriendelijke groet,
    Willemien
    Master Conquest
    Beste Willemien,Het is heel moeilijk voor mij om na het lezen van je reactie niet sarcastisch te worden. Maar het is namelijk geen antwoord. Laat staan bevredigend. En de toelichting is bijna beledigend, want je herhaalt daarin de informatie, die ik al gegeven heb en stelt ironisch genoeg dat PostNL met tariefsverhogingen (en kostenbesparingen) de post betaalbaar wil houden.
    Graag alsnog een duidelijk antwoord op mijn klacht en het liefst door een superieur, die de klacht wel serieus neemt!
    Geachte heer, mevrouw, Bedankt voor uw reactie. Ik begrijp dat u het niet prettig vindt, dat onze tarieven zijn verhoogd. Graag wil ik dit toelichten. Onze tarieven zijn gebaseerd op daadwerkelijke kosten en een redelijk rendement. Daarnaast mogen de tarieven met de inflatie meegroeien. De stijging is goedgekeurd door de OPTA. De stijging valt binnen de wettelijke grenzen. Die worden elke 4 jaar vastgesteld. In de tussenliggende jaren mogen de tarieven niet harder stijgen dan de inflatie.Uw uiting van ongenoegen zou ik heel graag willen doorgeven aan de verantwoordelijke afdeling. Zou ik hiervoor uw naam- en adresgegevens mogen ontvangen? Deze gegevens kunt u afgeschermd doorgeven via de Klachtcompleetpagina. Met vriendelijke groet,Annet
    Master Conquest
    'Niet prettig' is een 'understatement'. Ik vind het misbruik van jullie machtspositie. De prijsverhoging mag gesanctioneerd zijn door de OPTA, maar het argument is voor een leek niet te begrijpen: hoe kan een prijsverhoging van 22% (van 44 cent naar 54 cent) in twee jaar afgestemd zijn op de inflatie?! Hoe wordt dat berekend? Is dat een consument uit te leggen? Hoe zit het met de klanttevredenheid?! Zodra het kan, stap ik prive en zakelijk over op Sandd!!
    Geachte heer, mevrouw,Bedankt voor uw adresgegevens. Uw klacht over de prijsverhoging van de postzegel heb ik geregistreerd en doorgegeven aan de verantwoordelijke afdeling. We gebruiken uw uiting om onze producten en dienstverlening verder te verbeteren.Met vriendelijke groet,Annet
    Master Conquest
    Dit is dus de reden, dat een klacht indienen bij PostNL geen zin heeft: eerst wordt de vraag omzeild, dan wordt er geantwoord met een drogreden (de OPTA vindt een prijsverhoging van 22% OK, dus is het OK...) om ten slotte de vraag door te verwijzen en als afgehandeld te beschouwen (lees: met een kluitje het riet ingestuurd).
    Probeer het eens met een behoorlijk antwoord, een behoorlijke oplossing! Iets waar een volstrekt ontevreden klant iets mee kan! Probeer de klant eens voor u te winnen!