Opgelost door POSTNL: 1,80 bijbetalen voor

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 36368
Gebruiker
Cuijckentje
Datum
4 reacties

Details

De klacht

Onlangs op marktplaats een DVD gekocht voor 3€00. Daar komt tegenwoordig 2€40 bij voor verzendkosten. Vervolgens krijg ik een porto kaartje met de melding dat ik 1€80 moet bijbetalen. Volgens post.nl/betalen is dat omdat het pakketje 260g weegt i.p.v. 250g. Dat lijkt mij zeer vreemd want zelfs een dubbel DVD weegt nog geen 150g. De verpakking weegt natuurlijk ook nog wat, maar is ook niet overbodig omdat ik uit ervaring weet dat postnl zelfs een goed in een bubbelenveloppe verpakte CD of DVD nog weet te beschadigen. In ieder geval worst 10g (dat is <5% van 250g), niet beboet met 0€60, maar met 1€80. Daarmee komen de verzendkosten op 4€20 voor een DVD van 3€. Voor mij onbegrijpelijk en buitengewoon klantonvriendelijk.

De oplossing

Mij z.s.m. de post toesturen zonder porto.

4 reacties

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer Van de Laar,Bedankt voor uw bericht op deze website. Ik kan me voorstellen dat het niet prettig is om portokosten te ontvangen. Graag geef ik u een toelichting.We berekenen de portokosten door te kijken of de geplakte waarde overeenkomt met het gewicht. Voor een zending van 260 gram is een frankering nodig van 3,00 Euro. Het te betalen bedrag bestaat uit het aan frankering ontbrekende bedrag, afgerond naar het eerstvolgende veelvoud van € 0,60 vermeerderd met € 1,20 administratiekosten.Als post onvoldoende postzegels bevat, dan sturen we een portokaart naar de afzender. Dit kan alleen als die zijn of haar adres op de voorkant van de envelop heeft geschreven. Alleen de voorkant van de envelop wordt gescand door de scanapparatuur. Helaas hebben we in uw geval geen adres van de afzender gevonden. Omdat we toch een dienst hebben geleverd, namelijk het bezorgen van de zending, vragen we aan u om alsnog de portokosten te voldoen. Wellicht dat u nog even contact met de afzender kan opnemen hierover.Met vriendelijke groet,Annet
    PostNL Klantenservice
  2. Auteur
    Cuijckentje
    Datum
    Jammer dat postnl bijna 14 dagen nodig heeft om uit te leggen hoe en waarom zij portokosten berekenen (dat was me echt wel duidelijk) zonder op de argumenten van mijn klacht in te gaan. Maar nog erger vind ik dat ik al ruim een week geleden besloten heb om de portokosten maar gewoon te betalen en dat ik desondanks mijn post nog steeds niet ontvangen heb!!! Het komt er inmiddels op neer dat ik al bijna een maand op mijn post wacht, 1€80 boete heb moeten betalen en dat allemaal voor 10g?!
  3. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer Van de LaarBedankt voor uw reactie. Ik vind het heel kwalijk om te vernemen dat u het betreffende poststuk, waar u inmiddels portokosten voor heeft voldaan, nooit heeft ontvangen. Hiervoor bied ik u mijn excuses aan.Helaas heb ik u telefonisch niet kunnen bereiken. Vandaar dat ik u via deze website bericht toestuur. Helaas kan ik niet voor u achterhalen wat de reden is dat u deze zending niet heeft ontvangen, omdat ik briefpost niet kan traceren. Van het feit dat de zending niet is aangekomen heb ik melding gemaakt om de bezorging in de gaten te houden. Ook zullen de portokosten die u reeds heeft betaald worden gecompenseerd door middel van postzegels deze zullen zo spoedig mogelijk naar u worden verzonden.Met vriendelijke groet,Annet
    PostNL Klantenservice
  4. Auteur
    Cuijckentje
    Datum
    Bedankt voor u reactie en de inmiddels ontvangen postzegels voor de portokosten. Ik blijf het wel heel vervelend vinden dat het poststuk kwijt is. Uiteindelijk sta ik na alle gedane moeite toch met lege handen...

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Cuijckentje
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen