Klacht POSTNL: 1 pakket on terecht retour en 1 nooit afgeleverd

sad Niet opgelost
D.A. Pluim

Gaat om een 2-tal pakketjes uit het buitenland (China); Pakket nr 1 bleek bij het PostNL ophaalpunt te wachten (Nov 2019) om opgehaald te worden. Hier hebben we echter NOOIT een bericht over ontvangen en ook geen herinnering bv. Nu blijkt het pakket retour China te zijn gegaan. Na een dispute bij AlieExpress ingedient te hebben zijn ze bereid alleen de kosten voor het onderdeel terug te storten (ca 15,-) maar de transport kosten a 18,5- echter niet omdat de schuld niet bij hun maar de transporter ;
Pakket 2 was een KerstKado en tevens van AlieExpress en zou volgens PostNL op 7-Dec bij ons afgeleverd zijn maar dit is NIET het geval; Zijn tevens bij de buren gaan vragen maar niets gezien. Pakket schat ik op 25x25x3cm dus kan niet makkelijk gemist worden. Pakket was 11.50 en de verzending was gratis echter geeft AlieExpress aan niets te vergoeden omdat de fout niet bij hun zit.

Snap prima dat het in Nov en Dec een gekkenhuis is bij PostNL maar verwacht op z'n minst een tegemoetkoming;

We zien graag een vergoeding terug voor de transport kosten voor beide pakketten;

POSTNL is aktief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

D.A. Pluim
    Beste PostNL, graag jullie reactie ! Heb inmiddels een vd artikelen opnieuw besteld en hoop dat het dit keer wel goed gaat via PostNL; Nota bene had de afzender geadviseerd een ander bedrijf zoals DHL te gebruiken maar ik ga er vanuit dat het 2 incidenten bij PostNL betreft gedurende de drukke December maand;
    D.A. Pluim
    Inmiddels is tweede pakket toch terecht dus heb besloten de klacht te laten vallen en de kosten voor retour van 1st pakket zelf te dragen uit coulance;

D.A. Pluim
Nooit iets van PostNL terug gehoord helaas. Omdat deels de oorzaak bij ons lag (1 vd pakketjes toch gevonden) heb ik de klacht laten lopen .