Klacht POSTNL: 1 verstuurd pakket komt aan het 2de niet

Klachtnummer
# 316704
Gebruiker
Moniquehuijbregts
Datum
1 reactie

Details

Klacht

2 pakketten opgestuurd naar zwitserland de eerste kwam na een week aan. Voor de andere heb ik POSTNL gebeld hij zei bel de douane maar in zwitserland best raar dat je dat zelf moet doen als je betaald hebt voor aangetekend versturen.maar toch gedsan en die wisten om welk pakket het ging maar moesten een bewijs hebben waar het gekocht was en of er ook even 60 franc betaald kon worden invoerrechten terwijl dat toch niet in het lijstje staat. Maar goed het is betaald en kwam het pakket 3 weken later aan.

Gewenste oplossing

Meer informatie en niet afgescheept worden door het bedrijf van POSTNL

1 reactie

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer, mevrouw Huijbregts,

    Hartelijk dank voor uw bericht op deze website. U geft aan dat uw pakket via de douane in Zwitserland bij de geadresseerde is bezorgd. Ik begrijp dat u hier graag meer informatie over had willen ontvangen. Graag reageer ik op uw bericht.

    Bij de douane in het land van bestemming wordt bepaald of er importkosten betaald moeten worden volgens de invoer voorwaarden van het land van bestemming. Zowel wij als de buitenlandse postdienst heeft geen invloed op de verwerking door de douane. De douane is een lokale autoriteit die bepaalt of zending/inhoud toegelaten is of dat er bepaald wordt of er importkosten betaald moeten worden. Omdat wij hier geen informatie over hebben adviseren we u of de geadresseerde in dergelijke situaties contact op te nemen met de betreffende douaneafdeling in het land van bestemming.

    Ik ga er vanuit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

    Met vriendelijke groet,

    Tamar
    PostNL Klantenservice

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen