Opgelost door POSTNL: 2 aangetekende pakketten bij iemand anders bezorgd en nu niet te vinden

sad Opgelost
# 431998
Consument81

Op zaterdag 21 maart zouden 2 Aangetekende paketten worden bezorgd (tijdvak tot 17:30). Trackingnummers pakketten (zie bijlage)
Ik was die dag niet thuis, maar ik zag in de tracking-app van PostNL dat het toch 's avonds om 20:21 bezorgd was. Omdat ik niet thuis was kon dit alleen maar betekenen dat het pakket bij de buren moet zijn afgeleverd, want de PostNL locatie was dicht in de avond. In de app zag ik naast dat het bezorgd was een naam en 3 cijfers (laatste 3 cijfers identiteitsbewijs), echter geen huisnummer.
Ik heb de brievenbus gecontroleerd maar geen "niet thuis bericht" met een huisnummer waar de pakketten zijn afgeleverd kunnen vinden. De naam in de app, was toevallig de achternaam van mijn buurman, ik ben daar langs geweest maar er waren geen pakketten afgeleverd bij hun. Ze waren zaterdag 21 maart de hele dag thuis vanwege de corona situatie. Ik ben toen nog bij andere buren in de straat gaan aanbellen, maar zonder succes.
Maandag 23 maart heb ik in de ochtend gelijk PostNL gebeld en dit verhaal voorgelegd, de mevrouw vertelde dat ze een onderzoek zou opstarten. Dit betekende dat de dienstdoende postbode op de zaterdag die mijn pakketten had zou worden getraceerd en dat hij/zij verantwoording moest gaan afleggen, dit betekende dat hij/zij moet aangeven bij wie hij de pakketten heeft afgeleverd (naam en identiteitsnummer 3 cijfers zijn bekend). De desbetreffende postbode moet er voor zorgen dat ik alsnog mijn pakketten geleverd krijgt en zelf mag komen brengen. Ik zou binnen 2 dagen een reactie krijgen via de email (mijn adres was al bij hun bekend). Ik heb tot op heden Geen reactie mogen ontvangen. Ik zou graag mijn pakketten alsnog ontvangen en dat de desbetreffende Postbode zijn verantwoordelijkheid neemt en mijn pakketten ophaalt waar hij/zij ze heeft afgeleverd en persoonlijk naar mij terug brengt. Hij/zij heeft de fout gemaakt door ten eerste geen bericht bij mij achter te laten waar hij het heeft afgeleverd en ten tweede alleen een naam en ID-nr laten weten, toevallig heet mijn buurman zo, maar misschien woont er een straat verder ook zo iemand waar hij de pakketten heeft bezorgd. Wees een professional in je beroep en neem verantwoording door mijn pakketten z.s.m. terug te brengen. Dank u.

PostNL moet de door hun ingehuurde Postbode opsporen die mijn pakketten op zaterdag 21 maart heeft bezorgd en welke nu niet te vinden zijn. De postbode moet zijn verantwoordelijkheid nemen als professional en mijn pakketten ophalen waar hij/zij ze heeft afgeleverd en persoonlijk naar mij terug brengen. PostNL moet de beloofde reactie termijn waarmaken. PostNL moet de postbode aansturen dat hij/zij het "niet thuis bericht"

Consument81
    Deel tekst weggevallen bij De oplossing : PostNL moet de postbode aansturen dat hij/zij het "niet thuis bericht" voortaan moet achterlaten zoals dit altijd gebeurd met de melding waar het aangetekende pakket naar toe is gegaan, PostNL locatie of huisnummer buren. Ik heb vaker situatie met PostNL meegemaakt en dan krijg ik te horen als oplossing: "u moet de verzender aanspreken zodat deze een onderzoek kan instellen". Normaal gesproken begrijp ik dat, maar in dit geval heeft de postbode een uidelijke fout gemaakt zoals omschreven en kan hij/zij het nu nog op een simpele manier voor mij en PostNL oplossen.
    Alvast bedankt.
    Geachte heer, mevrouw,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een vraag heeft over het lopende onderzoek betreffende de bezorging van uw pakketten. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Begrijpelijk dat u graag zo snel mogelijk uw pakketten wilt ontvangen. Voor beide pakketten loopt op dit moment een onderzoek en u heeft hier op 27 maart om 11:51 uur en 11:52 uur een e-mail over ontvangen, wellicht zijn deze in spam terecht gekomen.

Het onderzoek is op dit moment nog in volle gang, waardoor ik u zal moeten vragen dit nog even af te wachten. Zodra er meer informatie bekend is wordt u opnieuw op de hoogte gebracht hiervan.

Consument81
Beste PostNL/klachtenkompas (vraagt mij een om een tussentijdse reactie), Op 27 maart persoonlijk bericht gehad dat er een onderzoek werd gedaan naar mijn 2 te ontvangen pakketten, dit gaf mij veel hoop. Tot op heden nog geen reactie ontvangen wat de stand van zaken is (reactie termijn binnen 7 dagen) Ik heb het vermoeden dat erg druk is gezien de Corona situatie, wat ik kan begrijpen. Indien u meer tijd nodig heeft zodat de kwestie wordt opgelost en mij pakketten toch bij mij terecht komen, heb ik dat er zeker voor over. Echter, zou u mij dan een update kunnen geven hoe ver u bent met het onderzoek naar de desbetreffende postbode/bezorger en mijn 2 pakketten? Bij voorbaat dank.