Klacht POSTNL: 2 pakketten uit china na 6 weken nog steeds niet ontvagen??

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 181362
Gebruiker
Jason
Datum
4 reacties

Details

Klacht

Hallo,

Er zijn 2 pakketten uit china vanuit ghoungzou via postnl naar mij verstuurd.Maar ik heb deze 2 pakketten nog steeds niet ontvangen ,deze zijn op 5 juli verzonden en ik wacht nog steeds dit nu 42 dagen dus 6 weken.meestal krijg ik mijn pakketten vanuit china naar nederland max 15 dagen als die zijn verstuurt met postnl.Ik heb klantenservice gebeld maar die kunnen mij ook niet helpen.Hier zijn de trackinggevens van de pakketten
RS559526912NL en RS559693464NL.

bedankt ik zie uw reactie graag tegemoet

Gewenste oplossing

oplossing wanneer kan ik mijn pakketten verwachten. en ook de reden waarom het deze keer zo lang duurt .
Geboden oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

4 reacties

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer el Hatta,

    Uit uw bericht begrijp ik dat u twee pakketten verwacht vanuit China. U heeft hierover al contact gehad, maar er was niets te vinden in ons systeem. Ik heb nogmaals voor u gekeken en moet u weer teleurstellen. Er is nog steeds niets bekend op deze barcodes. Dit houdt in dat de pakketten nog niet in Nederland zijn aangekomen. Daarom kunnen wij niets voor u betekenen. Ik raad u aan contact op te nemen met de afzender. Als het te lang duurt, dan kan de afzender een onderzoek starten naar het pakket bij de koeriersdienst in China. Ik ga er vanuit dat de afzender u meer informatie kan geven.

    Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL dan kunt u ook altijd terecht bij onze Klantenservice: https://www.postnl.nl/klantenservice

    Met vriendelijke groet,

    Yfke

    Klantenservice PostNL
  2. Auteur
    Jason
    Datum
    Ik Heb contact opgenomen met de afzender en die zegt dat postnl in China ze niet kan vinden. Dus iemand heeft die gestolen of bij douane opgepakt??? Kan het ook zijn dat er vertragingen zijn in ghoungzhou door de overstromingen??? Staat namelijk op jullie website dat jullie vertragingen hebben in China. Maar ik geef het op het is nu als bijna 2 maanden pfffffff
  3. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte El Hatta,

    Bedankt voor uw reactie. Uit uw bericht maak ik op dat de afzender u niet juist heeft geïnformeerd. PostNL is niet de originele verzendpartij van uw zendingen.

    De afzender dient een onderzoek te starten bij de lokale posterij, waar de zending oorspronkelijk is aangeboden. Dit is naar verwachting China Post. Zij kunnen uw afzender verder helpen en kunnen voor hen, als opdrachtgever van de zendingen, een onderzoek starten.

    Ik hoop u zo voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u in de toekomst vragen of klachten hebben over de dienstverlening van PostNL, dan kunt u contact opnemen via postnl.nl/klantenservice.

    Met vriendelijke groet,

    PostNL
  4. Auteur
    Jason
    Datum
    De pakketten zijn wel met postnl verzonden en niet met chinapost.

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen