Klacht POSTNL: 2 pakketten vast gehouden op Amsterdam International Mail Centre Netherlands

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 173024
Gebruiker
Jack
Datum
11 reacties

Details

De klacht

Via EBay heb ik 2 bestellingen geplaatst.
Die zijn verzonden zonder problemen. Beide bestellingen komen uit Amerika, dus dan kan het wel even duren voordat ze er zijn.
Echter 2 andere bestellingen via EBay die ik op dezelfde dag had gedaan waren al wel binnen.
Daarom heb ik aan de verzenders gevraagd of ze iets meer wisten.
Wat blijkt: de bestellingen waren al binnen in Nederland en worden vastgehouden volgens de tracking informatie op het Amsterdam International Mail Centre Netherlands met de melding 'Addressee not available - Addressee advised to pick up the item'.
Ten eerste heb ik nooit een melding gehad dat ze daar lagen.
Geen briefje of niks (iets dat we meestal wel krijgen mocht er niemand thuis zijn)
Ten tweede: waarom liggen ze in Amsterdam?
Ik woon daar niet, niet eens in de buurt. Er wordt toch niet verwacht dat ik ze daar op mijn kosten nog eens op moet komen halen zeker?

De oplossing

Graag ontvang ik deze bestellingen op mijn afleveradres en niet in Amsterdam.

11 reacties

  1. Auteur
    Jack
    Datum
    Statusupdate:
    We zijn bij het post aflever punt gegaan met beide trackingnrs. en wat blijkt: het pakket met nr. LZ466742809US lag daar dus en konden we gewoon ophalen. LZ466713983US lag daar niet meer en is waarschijnlijk weer teruggestuurd naar de afzender.
    Ik vind het allemaal maar vreemd. Ten eerste ook omdat het pakketje dat ik heb afgehaald gewoon door de brievenbus kon. Er hoefde niet voor getekend te worden. Het lijkt erop dat er helemaal niets is afgeleverd.
  2. Auteur
    Jack
    Datum
    Vervolg: Maar goed, of het nu wel of niet geprobeerd is af te leveren, feit blijft wel dat wij op geen enkele manier op de hoogte zijn gebracht dat het bij het post aflever punt gehaald kon worden. Geen briefje, telefoontje of mailtje, gewoon niets.
    Wij hebben geen kristallen bol of zo en kunnen het niet ruiken natuurlijk. De pakketjes komen uit Amerika dus het kan best wel even duren dan (douane en zo) dus we konden niet vermoeden dat het er al was.
  3. Auteur
    Jack
    Datum
    Vervolg: verder vind ik het vreemd dat er bij de tracking informatie Amsterdam als locatie staat terwijl het daar niet aanwezig was.
    Waarom worden de trackingnrs. niet automatisch omgezet naar een Ned. nr. zodat de status hier wel goed te volgen is?
    Kortom: hoe gaat u in de toekomst voorkomen dat klanten niet op de hoogte gebracht worden van een aflever poging en hoe gaat u de de overgang van buitenlands tracking nr. naar Ned. tracking nr. aanpassen?
  4. Auteur
    Jack
    Datum
    Tot slot: wat gaat er nu gebeuren met LZ466713983US?
    Deze zou ik graag alsnog mijn kant opzien.
    Ik hoor graag van u.
  5. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer Jacobs,

    Bedankt voor uw berichten. Uit uw melding maak ik op dat u de status van uw zendingen uit de Verenigde Staten wenst te ontvangen.

    LZ466742809US
    Deze zending is op 23 mei op uw huisadres aangeboden. Hier werd niemand thuis aangetroffen, waarop deze zending (net als alle andere pakketten uit het buitenland) naar het postkantoor is gebracht voor afhalen. Het formaat van de zending is hierbij niet relevant.

    U heeft hierover om 17.00 uur een kennisgeving ontvangen door de brievenbus. Daarnaast is deze informatie beschikbaar geweest op internationalparceltracking.com, onze tracking pagina voor internationale zendingen.

    LZ466713983US
    Deze zending is niet bij ons binnengekomen. Het internationale sorteercentrum van PostNL bevindt zich buiten de douane, dus formeel gezien in het buitenland. Ik raad u aan omtrent deze zending contact op te nemen de afzender. Deze kan in het land van verzending een navraag voor u starten en u informeren over deze afhandeling.

    Ik ga er vanuit u zo voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL, dan kunt u ook altijd terecht bij onze klantenservice via postnl.nl/klantenservice.

    Met vriendelijke groet,

    Sven
    PostNL
  6. Auteur
    Jack
    Datum
    LZ466742809US : dat deze zending is aangeboden zou kunnen, dat kan ik niet bevestigen. Dat formaat niet uitmaakt, dat zal dan wel de procedure zijn, maar ik kan bevestigen dat er GEEN kennisgeving is ontvangen door de brievenbus. Normaal zit er ook een sticker op het pakket als er een kennisgeving is gedaan en die ontbrak hier ook. vervolg...
  7. Auteur
    Jack
    Datum
    vervolg: Op internationalparceltracking.com kan ik geen USPS tracking code invoeren en het is via andere vergelijkbare klachten van anderen dat ik erachter kwam dat "Addressee not available - Addressee advised to pick up the item i.c.m. AMSTERDAM INTERNATIONAL MAIL CENT, NETHERLANDS gelezen moet worden als: pakket niet opgehaald en aanwezig op het postkantoor. Ik heb hier geluk gehad en kon het op tijd ophalen anders was dat ook retour VS gegaan. Nogmaals, hier kon ik niet van weten! vervolg..
  8. Auteur
    Jack
    Datum
    LZ466713983US : ook hier staat een melding op 21-05-2016: Addressee not available - Addressee advised to pick up the item .
    Dus ook deze is gepoogd te bezorgen, maar we waren niet thuis. Deze is dus ook zonder kennisgeving naar het postkantoor gegaan waar we het niet hebben opgehaald omdat we niet konden weten dat het er lag. Deze is nu teruggestuurd naar de VS. De verzender heeft ook de tracking bekeken en bevestigd dat er gepoogd is af te leveren en dat het nu retour VS is. vervolg...
  9. Auteur
    Jack
    Datum
    vervolg: kortom 2 pakketten waarvan we geen kennisgeving hebben gehad en waarvan ik gelukkig nog 1 heb kunnen ophalen, de andere was ik te laat voor en is retour VS. Ik ben nu in onderhandeling met de verzender, maar mochten er extra verzendkosten gemaakt moeten worden dan vind ik het niet fair dat de verzender of ik die moeten betalen. Graag uw reactie.
  10. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer Jacobs,

    Bedankt voor uw reactie. Uit uw bericht maak ik op dat u zowel voor uw zending met barcode LZ466742809US als uw zending met barcode LZ466713983US geen afhaalbericht heeft ontvangen, nadat deze bij u zijn gepoogd te bezorgen. Het spijt me dit te horen en wil u mijn excuses aanbieden voor het ontstane ongemak.

    Ik ben de status van uw beide zendingen nogmaals nagelopen. Uw zending met LZ466713983US was niet aan uw adres geadresseerd. U heeft voor deze zending daarom geen afhaalbericht kunnen ontvangen. Dit geldt tevens voor uw zending met barcode LZ466742809US. PostNL bezorgt op het adres dat staat vermeld op de zending. Ik raad u dan ook aan hierover contact op te nemen met de afzender voor eventuele vervolgstappen.

    Ik ga ervan uit u zo voldoende te hebben geïnformeerd.

    Met vriendelijke groet,

    Nala
    PostNL Klantenservice
  11. Auteur
    Jack
    Datum
    Zending LZ466742809US is eerst op 23 mei op mijn huisadres aangeboden en in de andere reactie was het niet aan mijn adres geadresseerd. Dat is tegenstrijdig. Verder heb ik het de verzender nog eens laten sturen nadat het terug naar de VS was gegaan en het adres klopte wel degelijk. Ook hebben we nooit kennisgevingen gehad. Het is dus blijkbaar of mijn schuld of die van de verzender. Erg jammer dat PostNL dit probleem, dat geen incident is gezien vergelijkbare klachten, niet wil aanpakken.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Jack
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen