Klacht POSTNL: 3e x dat bezorger liegt dat we niet thuis zijn

W. Jansen

Dinsdag een Senseo besteld met "voor 22:00 besteld, morgen in huis"-garantie. Deze zou woensdag tussen 10:00 en 12:30 bezorgd worden. Om 13:24 zie ik in de PostNL-app dat het bezorgmoment is verplaatst naar donderdag tussen 10:30 en 13:00. Om 13:43 krijg ik een melding van de app dat mijn zending is vertraagd, maar zsm zal worden bezorgd. Om 17:32 krijg ik een melding van de app dat ze mij hebben gemist, terwijl ik op dat moment uit het raam sta te kijken of de bezorger eraan komt.

Dit is nu al de 3e keer dat dit op dit adres gebeurt, dat de bezorger aangeeft dat er niemand thuis was, maar gewoon niet langs is geweest. Er word regelmatig genoeg aangebeld om zeker te weten dat het niet aan de bel ligt. Als je de klantenservice belt krijg je een slecht Nederlands sprekende vrouw aan de lijn die tegenwoordig niet meer blijft beweren dat de bezorger echt langs is geweest, maar nu gelijk maar excuses aanbied voor het gedrag van haar collega. Maar daar heb ik geen bal aan, nu zit ik verplicht nog een dag aan de oploskoffie. De vorige keer zat mijn vriend een dag langer zonder telefoon. Dit ligt niet aan de webwinkel, maar aan bezorgers die beweren langs te zijn geweest terwijl dat niet zo is. Het is ook behoorlijk irritant om na 7,5 uur thuis moeten blijven wachten te horen dat het morgen pas word bezorgd. Aangezien dit al de 3e keer is, ben dus 6 dagen kwijt aan het aanpassen aan PostNL.

Alsjeblieft geen excuses meer, daar heb ik helemaal niks aan, en er verandert toch niks. Ik wil compensatie. Toevallig wilde ik nog 2 vellen gepersonaliseerde postzegels bestellen (ja ik ben één van die weinige mensen die nog regelmatig post stuurt), dus ik zou het netjes vinden als ik dat gratis kan doen, ter compensatie voor de herhaaldelijke overlast.

W. Jansen
    Het is nu 12:40 en mijn pakket is gesorteerd, nog niet onderweg dus. Zouden jullie het in 20 minuutjes gaan redden? Of is het vandaag weer een herhaling van het gezeik van gister. Dat worden 3 vellen gepersonaliseerde postzegels...
    W. Jansen
    Gisteren om 18:13 is mijn pakket bezorgd. Ik verwacht nog steeds dat mijn klacht serieus genomen word, en PostNL mij tegemoet komt voor de overlast.
    W. Jansen
    Tot op heden niks gehoord van PostNL. Graag een reactie.
    Geachte heer/mevrouw Jansen,

Uit uw bericht begrijp ik dat u een pakket verwachtte, maar deze helaas is vertraagd. Graag informeer ik u hierover.

Door drukte of vertraging in de route kan het voorkomen dat een pakket te laat wordt aangeboden of aankomt. We streven naar een bezorging binnen 24 uur, maar in sommige gevallen duurt het langer. Het spijt me dat u hier hinder van ondervind. Echter is hiermee akkoord gegaan bij het verzenden van dit pakket en kunnen wij eventuele gevolgschade niet vergoeden in postzegels of andere valuta.

Bram
    PostNL

W. Jansen
Ik weet dat ik daarmee akkoord ben gegaan, dat er een disclaimer is. Maar ik ben er niet mee akkoord gegaan dat jullie bezorgers net doen of wij niet thuis zijn, maar ondertussen gewoon niet langs zijn geweest, want er zit ook nooit een briefje in de brievenbus met een niet thuis code, er zit zelfs geen niet thuis sticker op het pakket zelf. Dat is lamlendigheid, geen onvoorziene drukte of een andere (begrijpelijke) oorzaak die je noemt. Volgende keer de klacht goed lezen en reageren op wat het daadwerkelijke probleem is. Dit gedrag kon je je misschien veroorloven toen PostNL nog de enige was die postzegels verkocht, maar nu Sandd ook postzegels heeft zou ik wat meer mijn best doen om de weinige nog post versturende klanten aan je te binden. Mij zijn jullie in ieder geval kwijt. Tenzij er nog word in gegaan op mijn voorstel, maar dan moet Bram eerst leren begrijpend lezen.