Klacht POSTNL: 3SRETA pakket code uit Thailand..... retour Thailand..... geen kennisgeving ontvangen

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 272262
Gebruiker
haajee
Datum
10 reacties

Details

De klacht


Zie klacht #371345 25-8-2017

Waarop ik met onderstaand heb gereageerd.

Uiteindelijke oplossing
Er moeten door jullie nalatigheid door MIJ kosten worden gemaakt.
Die wil ik vergoed hebben.
PLUS, sla die (agentschap) Koopman Nije Nering te Hoogeveen ook maar op de vingers, die had ook mij kunnen bellen o.i.d.
Ben nog steeds heel erg teleurgesteld en bedroefd.

Nog steeds geen reactie mogen ontvangen op bovenstaand.

Droevig hoor !
De klacht staat nog steeds op NIET OPGELOST

De oplossing

zie boven

10 reacties

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer/mevrouw van Dalen,

    Uit uw bericht begrijp ik dat u al eerder contact met ons heeft opgenomen over uw pakket uit Thailand. Helaas kan ik uw klacht niet terugvinden in ons systeem. Zou u in een reactie hierop uw klacht opnieuw kunnen doorgeven, samen met de 3S-code van het pakket?

    Uiteraard mag u altijd contact opnemen met onze klantenservice: www.postnl.nl/klantenservice

    Met vriendelijke groet,

    Thera
    PostNL
  2. Auteur
    haajee
    Datum

    Hallo Thera,
    hierbij de info van dd.25-8-2017.
    De klacht
    Ik liet rond 15 Juli 2017 door mijn Thaise schoonmoeder een oude harddisk opsturen naar MIJ
    Heb zelfs een foto van het doosje.
    Ik heb het pakket gevolgd op de site
    www.thailandpost.th

    De code was :
    RR119936105TH

    Zag het doosje keurig aankomen op Airport Bangkok
    En de melding OUT zo rond de 17de Juli 2017

    Ben de HELE dag thuis en zit te springen om deze oude harddisk, vanwege documenten (voor een lopende Rechtzaak, het gaat hier om méér dan 100.000 Euro !!!

    Ik dacht eerst.... ach... het zal nog wel een tijdje gaan duren voordat HET WORDT BEZORGT VOLGENS STICKER OP DE DOOS... MIJN HUISADRES !!!

    NIETS KWAM

    Totdat ik afgelopen Dinsdag eens ging bellen met de klanten service van PostNL.

    IK VIEL OM VAN VERBAZING

    Het doosje was naar een agentschap gestuurt, Koopman, Nije Nering in Hoogeveen.

    BEN NOOIT OP DE HOOGTE GEBRACHT.
    NIET DOOR EEN TELEFOONTJE OF EEN KAARTJE IN DE BRIEVENBUS !!
    Het was in NL omgenummerd tot.

    3SRETA5323955
    etc.etc....
    Het is retour naar TH op 4-8-2017.....schandalig.
    Ik wil weten met welk nummer dit is gebeurt, en a.u.b. een tegemoetkoming van de extra kosten die IK moet maken in Thailand vanwege jullie nalatigheid.
    Schoonmoeder moet een taxi regelen en pakket moet weer terug naar NL.
    Kost mij wel weer 40,= euro.
    Henk.
  3. Auteur
    haajee
    Datum

    Geachte PostNL
    Heb U direct de codes doorgestuurd, geen antwoord meer.
    En nog even iets , de Harddisk is foetsie , hij is nog steeds niet bij mijn schoonmoeder.
    Wordt er ECHT bedroefd van door jullie fout.
    Henk.
  4. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer van Dalen,

    Hartelijk bedankt voor de aanvullende informatie. Ik vind het heel kwalijk dat u hiervan zoveel ongemak heeft gehad en kosten heeft gemaakt. Mijn excuses hiervoor.

    Het pakket is retour gegaan naar de afzender. Het kan een aantal weken duren voordat het pakket daar terug is. Als het pakket niet spoedig retour komt dan heeft de afzender de mogelijkheid om via zijn of haar lokale postdienst een onderzoek in te stellen.

    PostNL is echter niet aansprakelijk voor gevolgschade. Ik heb niet de mogelijkheid om u hiervoor compensatie aan te bieden. Aan de hand van mijn administratie heb ik vernomen dat er naar aanleiding van contact met onze klantenservice een klacht is opgemaakt om onze dienstverlening te verbeteren.

    U hoort natuurlijk altijd schriftelijk bericht te ontvangen wanneer uw pakket op een postkantoor is, maar ik heb nog wel een tip voor u als u vaker pakketten uit het buitenland ontvangt, dan kunt u via deze website nakijken of de zending al in Nederland is en dan kunt u ook de Nederlandse barcode alvast zien en de zending in de gaten houden.

    Dit is de website; https://www.internationalparceltracking.com/Default.aspx#/search

    U kunt dan als land Nederland kiezen en uw postcode invoeren en in plaats van de 3S code kunt u dan de buitenlandse code invoeren. Als het pakket in Nederland is verwerkt en aangekomen dan zult u status informatie zien en de Nederlandse barcode. Als dit nog niet het geval is, dan is het pakket er nog niet en kunt u het een paar dagen later eventueel weer een proberen.

    Met vriendelijke groet,

    Annet
    PostNL Klantenservice
  5. Auteur
    haajee
    Datum
    De harddisk is nog steeds niet bij mijn schoonmoeder aangekomen. Vertr. 4-8-17.
    Als dit ding DOOR JULLIE PRAKTIJKEN VERDWIJNT !!! ga ik door tot de hoogste rechter. Denk er héél goed aan.
    Door jullie gepruts is de HD hier 14 dagen gelegen bij agentschap Koopman in Hoogeveen. Geen briefje,belletjes oid.... NIKS !!!! EN ZONDER PARDON RETOUR THAILAND...... SCHANDE.
    U bent nog láng niet van mij af
    En mocht het tóch terecht komen verlang IK 40 Euro van jullie. IK heb dubbele kosten.
    Ik ga door totdat ik er bij neerval postnl.
  6. Auteur
    haajee
    Datum
    ????
  7. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer van Dalen,

    Bedankt voor uw bericht. Ik begrijp dat u zich zorgen maakt over deze zending, omdat deze nog niet retour is bezorgd.

    Een pakket dat retour gestuurd wordt naar een bestemming buiten de Europese Unie wordt doorgaans in 10 tot 12 weken retour bezorgd. U mag er daarom van uit gaan dat het pakket uiterlijk in de week van 30 oktober bij de afzender terugbezorgd zal worden.

    Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL, dan kunt u altijd terecht bij onze Klantenservice: http://www.postnl.nl/klantenservice

    Met vriendelijke groet,

    Yoeri
    PostNL



  8. Auteur
    haajee
    Datum
    Hallo postnl
    Ik weet vanwege door mijn ruime 20 jaar ervaring met postpakketten sturen van NL naar TH vv , dat dit zo'n twee tot drie weken (max) duurt.
    Dus wat U nu aan mij verkoopt is klinkklare onzin.
    Ik vertel U nog één maal.
    Als deze harddisk het spoor bijster is door Uw klungelwerk.... ga ik door mijne dames en heren.... en ik ga dan hééél ver
    Henk.

  9. Auteur
    haajee
    Datum
    Nog steeds niet binnen in Th.
    Ik baal er behoorlijk van postnl

  10. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer, mevrouw van Dalen,

    Ik vind het een heel vervelende situatie. Maar ik kan u in deze kwestie verder niet meer van dienst zijn. Als het pakket eind oktober niet bij de afzender retour is gekomen, dan kan de afzender via zijn of haar lokale postdienst een onderzoek laten instellen. Dit is internationaal zo afgesproken. Ik adviseer u om contact te houden met de afzender.

    Ik ga ervan uit u voldoende te hebben geïnformeerd.

    Met vriendelijke groet,

    Annet
    PostNL Klantenservice

Uiteindelijke oplossing

Auteur
haajee
Datum
Uiteindelijke oplossing
PAKKET IS NOG STEEDS NIET IN THAILAND MIJNE DAMES/HEREN !! Ben er mooi mee genaaid door jullie ! kom maar met een betere oplossing postnl. Henk.
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen