Klacht POSTNL: 5 pakketten weg binnen 3 maanden! Pakket PostNL weg, dat is pech!

AJPM

Lieve PostNL,

Het is me toch wat ...... 5 van mijn pakjes zijn er in 3 maanden tijd door jullie kwijtgeraakt. Niet dat het erg is, tenminste, in jullie beleving. Pakje weg, dat is pech! Dat is blijkbaar toch jullie motto? Wat maakt het uit, denkt PostNL, we sturen de klant met een kluitje in het riet. We zorgen voor een zeer slechte klantenservice zodat de klant vanzelf gefrustreerd afdruipt. Eerst mag ik lang chatten met jullie onhandige en statische chatcomputer, Daan is toch zijn naam? Als Daan het wil, geeft hij mij een telefoonnummer dat ik mag bellen en als ik gelukt hebt, heb ik dan binnen 30 minuten iemand van de klantenservice aan de telefoon die alleen maar kan zeggen dat het erg druk is en die niet meer kan vertellen dan dat ik ook kan zien via de track en trace link. En ja PostNL, ik weet dat het druk is met pakketjes, maar ik weet inmiddels ook dat het goed kan. GLS, DPD en DHL hebben het ook druk. Maar daar maakt het niet uit of ik ontvanger of verzender ben, ze helpen je in ieder geval als klant. En weet je wat PostNL, dat doen ze ook nog eens snel en heel erg goed ook. Ja echt, het kan, als je maar wilt! Nee PostNL, dit is geen droom, dit is werkelijkheid, jullie concurrenten doen het zo veel beter!

Maar goed, 4 pakjes heb ik dus al afgeschreven en één pakje van mijn dochter is nog steeds zoek. Het is maar een Ipad die jullie kwijt hebben gemaakt, maakt voor jullie niet veel uit, maar voor mijn dochter wel. Het zijn haar spaarcentjes! Kunnen jullie nu dan alsjeblieft, voor één keer, een heel klein beetje moeite doen? Ik stuur in de bijlage het pakketnummer en verzendbewijs en willen jullie dan alsjeblieft nu net even iets verder kijken voor mijn dochter en een heel klein beetje moeite voor haar doen door te kijken wat de status en locatie van haar pakket is? Nu niet direct zeggen dat wij de ontvanger zijn en alleen de afzender een onderzoek kan opstarten (die ligt helaas langdurig en slecht in het ziekenhuis) maar gewoon één keer klantvriendelijk zijn en die 13 cijfertjes van de track en track in jullie systeem intoetsen en net even iets verder kijken. Het kan echt met één vinger! Probeer in dit geval net even dat beetje extra te doen voor mijn dochter dat bij andere pakketjes bezorgers heel normaal is. Daarna zijn jullie van mij als klant af en zal ik jullie nooit meer lastig vallen, dat beloof ik, echt waar! Mag ik dan nu weten waar het pakje van mijn dochter is dat op 2 juni vanuit Breda is verstuurd?

Ik wil het pakket voor mijn dochter ontvangen!

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft omtrent de pakketbezorging. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Mijn excuses voor het feit dat dit pakket en vier andere zendingen niet heeft ontvangen. Ik kan me voorstellen dat dit niet prettig is en dat u zich zorgen maakt. Ik heb echter niet de mogelijkheid om u hiermee verder van dienst te zijn. Alleen de afzender kan via ons een onderzoek laten instellen, die is onze opdrachtgever voor de verzending van het pakket. Hopelijk kan diegene later nog een onderzoek laten instellen of is er binnenkort nog een update in de status te zien.