Klacht POSTNL: 7 pakketjes zonder afleverpoging, 3 pakketjes verdwenen, 1 pakketje beschadigd.

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 316098
Gebruiker
A. deVries
Datum
3 reacties

Details

De klacht

Voor zeven pakketjes is er geen "niet thuis" bericht achtergelaten. Via afzender geprobeerd de pakketjes toch te vinden. Resultaat: drie pakketjes verdwenen, en één pakketje beschadigd (met verdwenen product). Elf klachten ingediend. PostNL reageert met desinteresse, weigert een onderzoek in te stellen (want het eerste voorval was vier weken gelden "dus" te lang geleden"), weigert door te verbinden met een Service Manager, gooit de hoorn erop "u moet contact opnemen met de verzender, wij kunnen u niet helpen" … "maar dit is een trend" … tuut tuut tuut tuut ...

Het is duidelijk dat er een postbezorger is die nooit aan de deur heeft gestaan, zeven keer niet, en die vier pakketjes heeft laten verdwijnen.

En dat er een Service Manager is, die helpdek-personeel instrueert om onbereikbaar te zijn en klachten nooit op te lossen.

De oplossing

Gebeld worden door Service Manager. Compensatie voor al de tijd die IK heb gestoken in het vinden van de pakketjes zonder "niet thuis" bericht, terwijl PostNL niks doet en de hoorn erop gooit.

3 reacties

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer, mevrouw De Vries,

    Dank u wel voor uw bericht op deze website. Uit uw bericht begrijp ik dat er zeven zending verdwenen zijn en dat PostNL geen onderzoek voor u wilt opstarten. Graag reageer ik op uw bericht.

    Aller eerst wil ik u mijn oprechte excuses aanbieden voor het ongemak. Het is natuurlijk helemaal niet fijn dat er zeven zendingen vermist zijn. Echter kan er voor de ontvanger geen onderzoek gestart worden. Dit moet via de afzender gebeuren.

    De afzender is de opdrachtgever en betaald PostNL om de zending te bezorgen. Daarom is er een overeenkomst met de afzender en moet hij het onderzoek naar de zending starten.

    Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL, dan kunt u altijd terecht bij onze Klantenservice: http://www.postnl.nl/klantenservice

    Met vriendelijke groet,

    Jurgen
    PostNL
  2. Auteur
    A. deVries
    Datum
    Uw bezorger heeft aan autoongeluk gehad. Hij ligt bewusteloos in de bus. De bus staat in brand. Mag ik dan de hulpdiensten bellen, of mag alleen de afzender van de pakketten dat?

    Ik wil u vragen om u niet achter procedures te verstoppen. Ik ben een klant van jullie, ook als ontvanger. Er gaat iets heel vaak fout bij PostNL en dat kost mij, als klant, heel veel tijd en moeite om op te lossen. Graag ontvang ik daarvoor compensatie. Op z’n minst de totaal 50 euro aan verzendkosten die ik heb betaald.

    Gelieve hier pro-actief in te zijn, zèlf direct contact op te nemen met de verzender, zèlf ervoor te zorgen dat deze problemen worden opgelost en dat ik compensatie krijg.
  3. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer/mevrouw de Vries,

    Hartelijk dank voor uw bericht! Ik snap graag dat u het pakketje wilt ontvangen, sorry dat dit nog is gebeurd. Ik wil u natuurlijk graag helpen, maar zoals mijn collega zei kan de afzender dit omdat dit de opdrachtgever is. Zij kunnen hiervoor een onderzoek opstarten, dan gaan wij ermee aan de slag.

    Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL, dan kunt u altijd terecht bij onze Klantenservice: http://www.postnl.nl/klantenservice

    Met vriendelijke groet,

    Jan
    PostNL

Uiteindelijke oplossing

Auteur
A. deVries
Datum
Uiteindelijke oplossing
Gestuurd naar verzender: Please be aware that PostNL has a very bad reputation on loosing packages, not providing updates to customers or to their own internal TrackTrace system (I had that six times before in the past two months). It's even worse. PostNL is frequently asking bribes to pay for customs "service fees" whilst the actual Dutch government Customs has already cleared the package without anything having to be paid. Still PostNL bribes for 13 euro, for doing nothing. PostNL has received thousands and thousands of complaints last year, from customers who all suffered from the same situation. PostNL is really extremely bad, given the fact that so many packages never get delivered and that so many Customs bribes are asked. https://www.consumentenbond.nl/nieuws/2017/veel-klachten-over-afhalen-buitenlandse-pakjes-bij-postnl PostNL is the worst company in The Netherlands to do business with. Everybody hates them.
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over POSTNL?