Klacht POSTNL: 726982: Problemen levering meerdere post stukken

K010

Na al langer dan een week elke dag bezig te moeten zijn met deze kwestie. En 0 duidelijke uitleg, verbroken gesprekken en loze e-mail reacties.

Raakte het laatste antwoord noch kant noch wal, daar u compleet niet ingaat op de door mij aangedragen vragen welke alle onbeantwoord zijn gebleven!

Ik citeer uit mijn e-mail van 25-05-2020 het volgende: “ Zoals u op de beide foto’s kunt zien zijn er in Nederland stickers door post.nl over/bij de originele verpakkingen geplakt.
Foto/pakket1: Een sticker met adres wijziging en een barcode met daarnaast een post.nl logo en een specifiek nummer.
Foto/pakket2: Een sticker met priority er groot met daar onder de tekst in het Engels dat bij het niet succesvol afleveren het poststuk naar een postbus in Schiedam moet worden verzonden/geretourneerd. ”

Aan de hand van het boven genoemde is mij persoonlijk het volgende gelukt, wederom citeer ik uit de e-mail van maandag j.l. : “ Ook heb ik de poststukken via 17TRACK tot aan Nederland zelf kunnen traceren. “.

Is het dan niet wellicht een idee voor u om a.d.h.v. De door Post.nl geplakte stickers te bekijken en bijvoorbeeld starte met te bepalen per pakket waar ten tijde van het stickeren het pakket zich toentertijd bevond?

Daarnaast is het wellicht een optie om gebruik te maken van de informatie die op een van de pakketen zat dat indien het niet geleverd kon worden het naar een postbus in Schiedam gestuurd zou moeten worden en daar proberen het e.e.a. Te achterhalen? Evenals de post.nl sticker met een barcode en een uniek nummer, deze te gebruiken om aan de hand daarvan te gaan kijken of het te achter halen is bij welk sorteer centrum deze geweest is?

Daarnaast zijn er vaste bezorgers of aantal bezorgers per wijk die de brieven bezorgen, wellicht dat deze meer weten of kunnen vertellen?

Ik heb hier als niet medewerker van Post.nl al 3 punten aangehaald waar jullie überhaupt een onderzoek mee kunnen starten.

Ik wijs hierbij nogmaals op de monopoly positie hebben aangaande de levering van briefpost wat in dit geval dan ook mijn pakketen betreffen. Dus de kwestie afdoen met u dient contact op te nemen met de Chinese verzender, terwijl collega’s van u en ik zelf via o.a. 17TRACK de aankomst bevestiging op Nederlands grondgebied te vinden is en jullie in het bezit zijn geweest van MIJN pakketten. Hoe kan er namelijk anders een foto in de mijnpost sectie van de POST.NL App staan als zijnde dat deze pakketen beide op 15-05-2020 afgeleverd zouden worden.

1.Uitgebreid onderzoeken.
2. Contre er antwoord op ELKE vraag.
3. De levering van mijn post/pakketen.

Geachte heer, mevrouw,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht over de wijze waarop uw klacht is afgehandeld over pakketjes die u moet uit ontvangen vanuit het buitenland. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Ik heb het een en ander nagekeken en moet me in dit geval aansluiten bij de reacties die u van mijn collega’s heeft gehad. Dit gaat om pakketjes die, zodra ze in NL aankomen, verder gaan via briefpost. In dat geval wordt er geen administratie meer bijgehouden. Ondanks dat uw post gefotografeerd is, kunnen we uw post niet volgen tijdens het bezorgproces. We kunnen dan niet precies nagaan wat er met de poststukken is gebeurd. Het spijt me.

Het kan best zijn dat de zending in de loop van komende dagen alsnog bezorgd wordt. Wanneer het toch lang duurt voordat u de zending ontvangt, kunt u dit het beste bij de afzender aangeven. Dat is de opdrachtgever. Bij problemen, kunnen zij contact opnemen met de eigen post organisatie zodat het vanuit daar verder na gekeken kan worden. Zij kunnen tevens voor u een passende oplossing zoeken. Dit zijn internationale afspraken.

K010
Zoals eerder vermeld. De klacht betreft niet de verzending. Maar het, zoek raken van de betreffende (post)pakketten aantoonbaar binnen de sorteer processen binnen de monopoly houder PostNL.