Klacht POSTNL: Aanbiedpoging mislukt

Klachtnummer
# 436981
Gebruiker
sofiev2345
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Mijn retourzending zou eigenlijk binnen 3 dagen terug in Engeland moeten zijn. Pas na een week is hij daar aangekomen. Toen ik gisteren naar mijn track en trace code keek stond er dat de aanbiedpoging mislukt was zonder reden? Waarom heb ik hier geen meer info over gekregen?
Er staat nu ‘return to sender’ maar ik heb mijn adres niet erbij gegeven. Dus wat is nu de bedoeling?

De oplossing

Mijn vragen beantwoorden en meer informatie geven over de zending.

1 reactie

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer, mevrouw,

    Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u graag meer informatie wilt over de status van uw retourzending. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

    Ik heb de status van uw zending bekeken. De bezorgdienst in het land van bestemming heeft op 17 april 2020 aangegeven het pakket retour te hebben gestuurd. Ik kan dit proces niet stoppen. De reden van retour kan ik niet nagaan, deze staat normaal gesproken vermeld op het pakket zelf. Omdat de zending kosteloos retour gestuurd wordt, kan de zending mogelijk met een lagere prioriteit behandeld worden. Daarom is er soms sprake van een langere retourtermijn, dit kan tot uiterlijk 6 weken duren. We adviseren om altijd een retouradres op een pakket te vermelden. Omdat u aangeeft dat uw retouradres niet op het pakket staat raad ik u aan de status te volgen via Track & Trace. Daar zal een melding verschijnen zodra het pakket in Nederland is. Ik raad u aan om op dat moment contact op te nemen met onze Klantenservice voor het opstarten van een onderzoek.

    Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, vragen wij u contact op te nemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl

    Met vriendelijke groet,

    PostNL Klantenservice

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen