Klacht POSTNL: Aangegeven wachttijd 10 min is daadwerkeling meer dan 30 minuten

roger

Te lange wachttijd bij de telefonische klantenservice, tenminste 30 minuten terwijl bij het begin van het gesprek een verwachte 10 minuten wordt aangegeven.

Snellere reactie aan telefonische helpdesk. Contact krijgen kostte 6 euro (waarvan tenminste 4 met een irritant muziekje, daar had ik op itunes 4 goede nummers voor kunnen kopen).
Als topper wordt dan uitgelegd dat de verkoper ook nog een keertje 30+ minuten mag wachten om te proberen een "onderzoek" te starten, om dan via internet te horen te krijgen "voor onverzekerde pakketjes kunt u geen onderzoek starten" (wat vooraf bekend was.
Het lijkt er sterk op dat deze strategie deel is van het businessplan van PostNL om de kas op een gemakkelijke manier wat te spekken met als bonus verzenders die opgeven omdat het te lang duurt.

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft omtrent de bereikbaarheid van onze klantenservice. Het spijt mij om te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag wil ik dit toelichten.

Ik kan me voorstellen dat het niet prettig is om zo lang in de wacht te staan. Mijn excuses hiervoor en voor het feit dat er niet direct is aangegeven dat een onderzoek niet mogelijk is, bij een onverzekerd pakket. We verwijzen in dat geval naar de afzender, omdat die onze opdrachtgever is voor de verzending van het pakket en wel de mogelijkheid heeft om een klacht te laten registreren. Momenteel is het vanwege de huidige situatie rondom het corona virus extreem druk met het bezorgen van pakketten en hierdoor is het tevens druk op de klantenservice. Ik hoop dat het verder weer correct zal verlopen met de bezorging, maar mocht u de volgende keer liever niet willen bellen zijn we eventueel ook te bereiken via twitter of facebook.