Klacht POSTNL: Aangegeven wachttijd 10 min is daadwerkeling meer dan 30 minuten
Details
De klacht
Te lange wachttijd bij de telefonische klantenservice, tenminste 30 minuten terwijl bij het begin van het gesprek een verwachte 10 minuten wordt aangegeven.De oplossing
Snellere reactie aan telefonische helpdesk. Contact krijgen kostte 6 euro (waarvan tenminste 4 met een irritant muziekje, daar had ik op itunes 4 goede nummers voor kunnen kopen).Als topper wordt dan uitgelegd dat de verkoper ook nog een keertje 30+ minuten mag wachten om te proberen een "onderzoek" te starten, om dan via internet te horen te krijgen "voor onverzekerde pakketjes kunt u geen onderzoek starten" (wat vooraf bekend was.
Het lijkt er sterk op dat deze strategie deel is van het businessplan van PostNL om de kas op een gemakkelijke manier wat te spekken met als bonus verzenders die opgeven omdat het te lang duurt.
De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.