Klacht POSTNL: aangetekend, verzekerd pakket naar hotel in Portugal, retour, weer (onterecht) naar Portugal

Zerlot69

Op vakantie naar Portugal van 16-27augustus 2013.
Op 19 augustus heeft mijn moeder een pakje verzekerd en aangetekend via het postknt/bruna verzonden. 23e nog niks ontvangen en track & trace via internet opgezocht.
De redenen waren onduidelijk:
-niet bestaand adres/ -handtekening vereist/ - overeenkomstduur min 3-5 dagen
24e gebeld waar het pakket nu is.
Antwoord:"Pakket is geweigerd in Portugal en komt retour naar Nederland
Wij dachten dus dat de schoenen gewoon retour naar opgegeven adres van mijn moeder zouden gaan. 30 aug nog niet retour. Weer gebeld Antwoord:
gesprek1: dhr Punter: niet naar Portugal gegaan; 28e aug!!! wel. Hotel bellen/pakket te weigeren/ retour Nederland Hotel heeft echter het pakje aangenomen!!
Gesprek 2: maartje luiten / klacht 1179784
Postnl heeft bezorgd; u moet zelf zorgen dat het retour komt.
Hoe dit snel op te lossen? Pakje is dus 9 dgn in Ned blijven liggen!! Nu in Portugal

Hoe pakket zsm weer retour te krijgen? Zelf retour regelen? Tegemoetkoming in kosten Gesprekken alleen al waren minimaal 3x starttarief 4,54 + gesprek en mijn moeder heeft gesprek van 22,50 gehad (zei de mevrouw van klantenserv)

Voor een aangetekend en verzekerd pakket dat binnen 5dgn geleverd moet worden en gewoon 9 dagen is blijven liggen verwacht ik eigenlijk wel een flinke tegemoetkoming in het oplossen van dit probleem

Geachte Zerlot69,Hartelijk dank voor uw melding.Spijtig om te vernemen dat de door uw moeder verzonden zending buiten uw vakantie in Portugal is afgeleverd.Echter is de overkomstduur een indicatie overkomst.We vinden het spijtig dat de zending vertraagd is aangekomen maar de zending is verzekerd voor beschadiging en of vermissing en niet voor vertraagde overkomst.Wij kunnen u in deze dan ook niet meer bieden dan onze excuses.Met vriendelijke groet,Frouktje