Klacht POSTNL: Aangetekend pakje met valse handtekening in brievenbus gedumpt

Status
sad Niet opgelost
Klachtnummer
# 370133
Gebruiker
I.P.D. Ubbens
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Aangetekend Post NL brievenbus pakje is bij ons in de brievenbus gedumpt zonder handtekening van de ontvanger. Verder stak het pakje zelfs uit de brievenbus (doorduwen had zeer makkelijk gekund). Bij de tracking gegevens op de post nl website is wel een handtekening (paraaf) te zien. Mogelijk is deze van de bezorger (in elk geval niet van de ontvanger). Wij hebben telefonisch contact opgenomen Post NL klachten loket. Zij vinden het erg vervelend en zeggen sorry. Wij hebben verzocht om de kosten terug te betalen omdat de dienst niet geleverd is, echter daartoe is Post NL niet bereid en verwijzen naar de partij waar het pakje is ingeleverd. Verder hebben wij de indruk dat Post NL de ernst van de situatie niet in ziet. Niet correct omgaan met aangetekende documenten kan grote gevolgen hebben. Verder is hier mogelijk sprake van fraude en/of valsheid in geschrifte. Opmerking: aanvullende gegevens zijn toegevoegd. Ik spreek namens zowel afzender als ontvanger.

De oplossing

Dat Post NL de kosten voor aangetekend verzenden terug betaalt aangezien deze dienst niet is geleverd. Maar veel belangrijker dat Post NL de ernst van de situatie in ziet en maatregelen neemt om dit in de toekomst te voorkomen. Het is in onze maatschappij van belang om te kunnen vertrouwen op correcte afhandeling van aangetekend verzenden.

1 reactie

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer, mevrouw,

    Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over de bezorging van een aangetekende brief. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

    Mijn excuses dat deze zo bij u is bezorgd. Er is ondertussen een melding van gemaakt, de bezorger is hierop aangesproken dus ik ga ervan uit dat het niet weer gebeurt. Mogelijk kan de afzender hier als opdrachtgever ook nog een melding van maken.

    Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact opnemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.

    Met vriendelijke groet,

    PostNL Klantenservice

Uiteindelijke oplossing

Auteur
I.P.D. Ubbens
Datum
Uiteindelijke oplossing
De geboden oplossing is "... de bezorger is hierop aangesproken dus ik ga ervan uit dat het niet weer gebeurt ....". Dat is dekt ten dele mij intentie af. Kennelijk is Post NL niet van zins de meerprijs voor aangetekend verzenden terug te storten, al is het maar als gebaar. En mijn tekst is niet goed gelezen, daar staat duidelijk dat ik ook namens de afzender (=opdrachtgever) spreek. Dit blijkt ook uit de bijlage die alleen bij de opdrachtgever beschikbaar is. Ik ben er niet van overtuigd dat het probleem structureel is opgelost voor toekomstige aangetekende verzendingen via Post NL. Ik laat het hier bij en hoop dat het stukje tekst "... het niet weer gebeurt ...." werkelijkheid wordt.
Status
niet opgelost
Beoordeling
sad

Ook een klacht indienen over POSTNL?