Klacht POSTNL: Aangetekend pakket naar het buitenland - definitief manco

HN

Pakket aangetekend verstuurd naar Vietnam op 28-12-2013.
Op 2-1-2014, was er de status manco, dus gebeld wat er aan de had was. Er werd me door een vriendelijk vrouw verteld dat ik me geen zorgen hoefde te maken. Het is een drukke periode en de status is automatisch gegenereerd, bij korte vertragingen. Ze vertelde me dat het pakket gescand was en binnen enkele dagen naar Vietnam zou worden verstuurd.

De volgende dag was de status veranderd naar 'definitief manco', dus heb ik weer gebeld. De volgende vriendelijke vrouw, kon me helemaal niks vertellen.. en zei dat ik het maar moest afwachten! En dat een onderzoek pas na 20 werkdagen kan worden gestart, dus op 27-01-2014!

Het is enorm frusterend dat ik nu tot 27-01 moet wachten voor een onderzoek, vooral als de status zo blijft. Er zou toch wel al wat meer informatie boven water kunnen worden gehaald?! Het pakket wordt, neem ik aan, gescand en is ergens onderweg?

Ik weet dat ik er vroeg bij ben, maar vind dat de status duidelijker moet zijn. En wil gewoon weten waar het pakket zich bevind. 3 weken wachten, met de status definitief manco is heel frustrerend, ook omdat in het pakket waardevolle spullen zitten.

En het onderzoek zal zeker ook weer veel tijd in beslag nemen.

Geachte heer Nguyen,Ik vind het vervelend dat u de status van uw zending naar Vietnam onduidelijk vind. Graag informeer ik u verder.Ik heb de zending voor u nagekeken en kan vertellen dat uw zending vandaag, 14 januari, mee is in de afleverroute. De melding ‘definitief manco’ is inderdaad een automatische melding. De zending is dan definitief niet meer in Nederland en verzonden naar het buitenland. PostNL is voor de traceergegevens afhankelijk van de gegevensuitwisseling met onze internationale partners. Deze lukt het niet altijd om tijdig de informatie aan ons door te geven.Er zijn afspraken gemaakt voor het starten van onderzoeken. Voor zendingen naar het buitenland kan er een onderzoek worden opgestart als de overkomstduur + vijf werken is verstreken. De overkomstduur voor een aangetekende zending naar Vietnam is 8-15 werkdagen. Ik verwacht dat uw zending spoedig wordt bezorgt.Met vriendelijke groet,Wendy