Klacht POSTNL: Aangetekend postpakket verdwenen door PostNL

EvaEzendam

Ik heb op 15 aug jl een pakket aangetekend verstuurd met PostNL. In het pakket zit een gloednieuwe Samsung S9. Track&Trace code werkte niet vanaf het begin. Na navraag te hebben gedaan bij PostNL hebben zij tot 2 keer toe een onderzoek ingesteld. Nu heb ik een e-mail ontvangen waarin staat dat zij de geadresseerde hebben gevraagd of het pakket is aangekomen (dit betreft een groot bedrijf). En aangezien zij geen antwoord hebben gekregen van dit bedrijf zeggen ze dat het pakket dan dus bij hen moet zijn afgeleverd. Ik moet van PostNL contact op gaan nemen met geadresseerde om mijn pakket terug te vinden. Maar ik heb het pakket aangetekend verstuurd. Is het niet zo dat PostNL nu aan mij moet uitleggen waar het pakket is en eventueel door middel van een handtekening moet aantonen dat het bij de geadresseerde is afgegeven?

Ik wil dat het bedrijf hun verantwoordelijkheid neemt voor mijn kwijtgeraakte aangetekende pakket. En dus financieel compenseert wanneer het pakket niet boven water komt.

Geachte heer/mevrouw Ezendam,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over uw aangetekende zending. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Uit het onderzoek van mijn collega is geconstateerd dat de ontvanger van de zending niet op redelijk termijn heeft gereageerd en we het onderzoek alleen kunnen voortzetten zodra deze reactie is gekomen. Helaas is dit nog niet het geval geweest.
    Ik begrijp dat u het niet eens bent met deze uitkomst en daarom heeft mijn collega een taak uitgezet naar de behandelaar van uw case, welke spoedig contact met u op zal nemen. Excuus voor het ongemak.

EvaEzendam
Er is geen oplossing aangeboden, PostNL heeft nog steeds hun werk niet gedaan. Geen handtekening betekent gewoon dat het niet bij de geadresseerde is afgeleverd. Tevens is mij tot 2 keer toe beloofd dat ik gebeld zou worden door de afzender van de email (op vrijdag en vandaag) en dat gebeurd gewoon niet. Tevens heb ik deze dame in kwestie een mail gestuurd maar ook daar geen antwoord! Hoe kom ik in hemelsnaam met iemand van dit bedrijf in contact die mij verder kan helpen!? PostNL zegt overal begrip voor te hebben maar dat zijn loze kreten. En ondertussem mist er een telefoon ter waarde van €600,- Ik heb geen woorden voor de onbeschofte behandeling en afhandeling van die bedrijf. Ik wil dat PostNL hun verantwoording neemt ten aanzien van mijn kwijtgemaakte pakket en anders rest mij niets anders dan juridische stappen te zetten.