Klacht POSTNL: Aangetekende brief kwijt gemaakt

GRe

Brief 30-07 aangetekend verstuurd (postagentschap Read Shop, Stastokerf, Amersfoort) naar een adres in Gennep. 1,5 dag later via tracktrace.nl het bezorgen gevolgd. Barcode/postcode werd niet herkend -> geen toegang. Klantenservice postnl gebeld (€0.45/min). Kreeg een andere postcode om in te voeren. Op tracktrace gezien dat de brief op weg zou gaan naar Echt. Weer gebeld. Te horen gekregen dat het even werd nagevraagd. Na 8,5 min in de wacht zelf opgehangen. In het derde gesprek te horen gekregen dat de brief t.z.t. wel goed zou aankomen en dat opgelopen belkosten van ca €4,50 voor particuliere klanten niet worden vergoed als postnl fouten maakt. De fout zou op het agentschap gemaakt zijn. Later gezien dat de brief in Echt is afgeleverd en zonder handtekening is afgehaald. Gaan klagen op het agentschap. Dezelfde medewerker van 30-07 meldde dat hij alleen een doorgeefluik voor postnl is en verder niets met postnl te maken had. Hij weigerde klachten op te lossen, aan te nemen.

Ik wil
- d.m.v. een handtekening zien dat mijn brief is afgehaald door de geadresseerde.
- een vergoeding van de belkosten. Klanten bij het indienen van terechte klachten zo lang in de wacht zetten is wel een heel lucratief verdienmodel
- excuses van de medewerker van de Read Shop omdat hij weigerde de klacht in ontvangst te nemen en te behandelen . Ik werd door hem geschoffeerd in bijzijn andere klanten.

Geachte mevrouw,Hartelijk dank voor uw reactie.
    Zoals ik in het telefoongesprek van 7 augustus heb aangegeven, is uw zending op verzoek van de instelling Dichterbij, doorgestuurd naar een ander postbus adres. Helaas is het niet mogelijk dit te communiceren via MijnPakket. Ik wil u namens PostNL excuses aanbieden voor de onstane verwarring en hoop u in de toekomst beter van dienst te kunnen zijn.Met vriendelijke groet,Iteke
    GRe
    Excuses woerden niet aanvaard . Probleem niet opgelost . Antwoord pas gekregen nadat klacht op klachtenkompas was geplaatst. Noch Klantenservice post nl , noch postsagentschap-medewerker heeft mij dit antwoord gegeven (voor ca €4.50) resp. te woord willen staan en postnl vindt dit OK. Van hun had ik dit antwoord moeten krijgen en wel direct zonder dure telefoonkosten. Dit had voorkomen dat ik de brief zelf ben gaan afleveren
    Geachte mevrouw Reimerink,Ik begrijp dat het een verwarrende situatie betreft. Helaas was het feit dat de zending is doorgestuurd, niet inzichtelijk voor onze reguliere klantenservice. De medewerker van de Read Shop kan uw klacht niet registreren of beantwoorden omdat hij/zij simpelweg de mogelijkheid niet heeft. U geeft aan onze excuses niet te aanvaarden, ik wil u echter wel vragen deze melding te beoordelen, zodat deze kan worden afgesloten.Met vriendelijke groet,Iteke
    GRe
    De klacht kan nog niet worden afgesloten, omdat u nog geen maatregelen heeft genomen bij uw vestiging bij de readshop en omdat het geld voor de telefoongesprekken nog niet is terugbetaald.