Klacht POSTNL: Aangetekende brief niet ontvangen maar geen vergoeding.

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 251027
Gebruiker
JeHa
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Een aangetekende brief is niet aangekomen.Na reclamatie bevestigde PostNL dat de brief onvindbaar was.Men bod aan om de frankeerkosten van 8,15€ te vergoeden.Mijn schade is meer dan 240€.Volgens hun voorwaarden is de zending tot een bedrag van 50€ verzekerd.Wat is dan het verschil tussen een brief gewoon of aangetekend verzenden?

De oplossing

Mij tegemoet komen met een vergoeding omdat mijn schade aanmerkelijk is.

1 reactie

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer/mevrouw de Vries,

    Naar aanleiding van uw reactie op deze site, bericht ik u als volgt.

    Ik kan me goed voorstellen dat het een zeer nare situatie is. Uiteraard heb ik de klacht er meteen bij gepakt en kan zien dat u op 15 december 2016 een gesprek heeft gehad met mijn collega. Ik kan aan de uitslag van het onderzoek niets toevoegen. Een aangetekende brief heeft als meerwaarde dat u deze kan volgen en eventueel een vergoeding kan krijgen tot €50,-. Mocht de zending een meerwaarde hebben dan is het verstandig om eerst informatie in te winnen voordat u het verstuurd. Hoe dan ook blijft het een vervelende situatie.

    Vertrouwende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

    Met vriendelijke groet,

    Annelies
    Klantenservice PostNL

Uiteindelijke oplossing

Auteur
JeHa
Datum
Uiteindelijke oplossing
Minimaal de frankeerkosten vergoeden en 50 euro van de zogenaamde verzekering uitkeren.
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen