Klacht POSTNL: Aangetekende brief niet ontvangen maar geen vergoeding.

JeHa

Een aangetekende brief is niet aangekomen.Na reclamatie bevestigde PostNL dat de brief onvindbaar was.Men bod aan om de frankeerkosten van 8,15€ te vergoeden.Mijn schade is meer dan 240€.Volgens hun voorwaarden is de zending tot een bedrag van 50€ verzekerd.Wat is dan het verschil tussen een brief gewoon of aangetekend verzenden?

Mij tegemoet komen met een vergoeding omdat mijn schade aanmerkelijk is.

Geachte heer/mevrouw de Vries,

Naar aanleiding van uw reactie op deze site, bericht ik u als volgt.

Ik kan me goed voorstellen dat het een zeer nare situatie is. Uiteraard heb ik de klacht er meteen bij gepakt en kan zien dat u op 15 december 2016 een gesprek heeft gehad met mijn collega. Ik kan aan de uitslag van het onderzoek niets toevoegen. Een aangetekende brief heeft als meerwaarde dat u deze kan volgen en eventueel een vergoeding kan krijgen tot €50,-. Mocht de zending een meerwaarde hebben dan is het verstandig om eerst informatie in te winnen voordat u het verstuurd. Hoe dan ook blijft het een vervelende situatie.

Vertrouwende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Annelies
    Klantenservice PostNL

JeHa
Minimaal de frankeerkosten vergoeden en 50 euro van de zogenaamde verzekering uitkeren.