Klacht POSTNL: Aangetekende brief niet te traceren en niet binnen genoemde schattijd aangekomen.

M

Het schijnt dat het ‘track&trace’ systeem in Zuid-Afrika niet werkt, waardoor je bij een ‘aangetekende brief’ al gauw meer betaald voor de verzending waarna je hem niet eens kan volgen. 21 augustus een brief naar Zuid-Afrika gestuurd en na 10 werkdagen is hij er nog niet en staat er in het track&trace systeem: In Transit... je zou op z’n minst verwachten dat de brief al wel aangekomen zou zijn in het land van bestemming.

Dat PostNL een onderzoek gaat starten naar de verstuurde aangetekende brief en mij kan informeren hoe lang het gaat duren voordat het bij de geadresseerde is, aangezien het track en trace systeem niet werkt.

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u uw aangetekende brief naar Zuid Afrika niet kunt volgen. Ik kan me voorstellen dat dit erg teleurstellend is. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Op de website van het post bedrijf van Zuid-Afrika, kan ik zien dat de aangetekende brief op één september is binnen gekomen in Zuid-Afrika. Zie: http://www.southafricanpostoffice.post/ Het is nog niet duidelijk of de brief bezorgd is of niet.

Een aangetekende brief naar Zuid-Afrika mag er maximaal 25 dagen over doen. Op dit moment is de brief 21 dagen onderweg. Indien deze website: http://www.southafricanpostoffice.post/ maandag niet aangeeft dat de brief bezorgd is, dan kunt u het beste contact opnemen met onze klantenservice, via: https://www.postnl.nl/klantenservice/contact/ om een onderzoek op te starten.