Klacht POSTNL: Aangetekende brief wordt slechts 1 keer aangeboden.

Online Consument

Ik betaal €7,70 om een aangetekende brief te versturen.
Vervolgens komt de Post NL 1 keer kortstondig aan de deur aanbellen.
Stopt een briefje in de bus, waarop staat dat de brief kan worden afgehaald op het postkantoor. En verder helemaal niets.
Na een aantal weken niet te zijn opgehaald is de brief geopend door Post NL en retour afzender gezonden.

Voor die €7,70 mag u wel tenminste 3 maal aan de deur komen om de brief af te leveren.
IK BEN HET NIET EENS MET DEZE GANG VAN ZAKEN !!!!

POST NL moet wettelijk worden verplicht een aangetekende brief minstens 3 maal aan de deur aan te bieden !
OF ze moeten de kosten van €7,70 drastisch omlaag brengen !

Als hier geen gewenste oplossing voor komt, ga ik leden van het parlement aanschrijven en samen met de media hier aandacht voor vragen !
In Nederland ben je in sommige gevallen wettelijk verplicht via een aangetekende brief te communiceren. POST NL gaat onverantwoordelijk om met deze belangrijke taak !

Geachte heer Roelofsen,Hartelijk dank voor uw reactie.Uiteraard betreuren we het feit dat je zending niet volgens procedure is bezorgd. De klacht is inmiddels doorgegeven en wordt besproken met de chauffeur om herhaling te voorkomen. Namens PostNL excuses voor het ontstane ongemak. Ik hoop dat we je in de toekomst beter van dienst kunnen zijn.Met vriendelijke groet,Iteke