Klacht POSTNL: Aangetekende brief zoek; waar PostNl of Post & Office

Stampcollector

Ben sinds afgelopen donderdag bezig om een aangetekende brief in bezit te krijgen. PostNl app meld dat deze sinds afgelopen donderdag afgeleverd is bij Post & Office in Haarlem, een onlogisch afhaalpunt voor mij, slecht bereikbaar, en betere alternatieven in de buurt. Heeft twee schoenenrekken als uitstalplaats om de vele pakketten die wachten op de geadresseerden en geen ladenkasten om aangetekende brieven te ordenen. Ben er vaker geweest en de ervaring leert dat het er ongeorganisseerd uitziet en het lang duurt voordat het gezochte uit de ongeorganiseerdheid tevoorschijn komt.
Op vrijdagochtend naar Post & Office gegaan om af te halen. Niet te vinden. Opmerkelijk een ophaalpunt gevestigd in een bezemkast in het centrum van Haarlem Grote Houtstraat, met een verzorgingsgebied van ongeveer 60.000 adressen.
Hedenmiddag weer geweest en weer niet te vinden. Na in nette bewoordingen te kennen hebben gegeven, dat het hun verantwoordelijkheid is om goed te controleren wat de PostNl chauffeur afleverd en niet zomaar blind te tekenen voor ontvangst. Moet het maar met PostNl gaan uitzoeken.
Daarna werd ik de deur uitgezet. Leuk om nog te vermelden, dat er achter in de hoek nog 3 onuitgepakte postcontainers stonden, van weekend datum/ dagen KPN ik niet waarnemen.

Als laatste nog een saillant detail; PostNl is maar een keer langs geweest en heeft direct een afhaalbericht achtergelaten.

Doorsturen naar een voor mij beter bereikbaar afhaal/service-punt. En dat in het vervolg ook zo doen.

Geachte mevrouw, heer,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over een afhaallocatie gekoppeld met uw adres. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Uit uw bericht begrijp ik dat u het oneens bent met afhaallocatie waar u uw zending kunt ophalen. Ik kan me voorstellen dat uw verwachting anders was en dat u hierover ontstemd bent. Ik bied u hiervoor mijn excuses aan.

Bij uw adres hoort een vaste afhaallocatie waar u terecht kunt om zendingen af te halen. Omdat dit gekoppeld is aan uw adres kan ik dit helaas niet wijzigen. Wel kunt u, als u een fysiek bericht heeft ontvangen over de bezorging na de eerste aanbiedpoging, via postnl.nl een opdracht geven om de zending naar een ander postkantoor door te sturen.

Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nog vragen en/of opmerkingen heeft, kunt u contact op te nemen met onze klantenservice via www.postnl.nl.

Stampcollector
PostNL heeft namelijk nog een zeer grote fout gemaakt; betreffende zending is vanaf dag een Nooit op deze lokatie afgeleverd. Hij is afgeleverd bij een lokatie 10 km verderop, (mijn postcodegebied is 2033 en hij lag in postcodegebied 2022). . Hierb ben ik vanmorgen zelf achtergekomen door via de app. Door te zoeken naar contact opnemen, klacht indienen, gegevens van de trackingnr invullen, waarna je een klachten nummer ontvangt en een speciaal telefoonnummer ( 088-225562) . Daar werd mij verteld dat mijn zending nooit bij de door PostNl gekozen/ opgedrongen voorkeurs afhaallocatie is geweest. Vanmorgen direct naar de afhaal lokatie gegaan en kreeg te horen dat ik al nummer zoveel was die dit is overkomen. Tevens werd mij medegedeeld dat dat elke afhaal lokatie zelf in hun terminal kan zien waar een zending wordt afgeleverd, misschien heeft een Ieper die een soort gelijk probleem heeft bovenstaande tips ook benutten. Misschien komt er dan een oplossing voor de vele zoekgeraakte zendin