Klacht POSTNL: aangetekende pakketten uit China komen niet thuis aan

# 199787
Gerrie

Ik heb nu meerdere malen pakketten uit China gekregen die ik mocht gaan ophalen op een agentschap die hemels breed 5 keer zover is afgelegen van een postagentschap nabij en bovendien in het midden van centrum zit, waar geen auto's kunnen komen.

Eerder klacht bij PostNL kreeg ik als reactie dat mijn afzender daar voor gekozen heeft.
Bij navraag wist afzender niet eens wie POSTNL is, laat staan postagentschap.

De brief die je van POSTNL krijgt zit een foto van je eigen adres op het pakket op.

Je verwacht bij postBEZORGING dat het ook daadwerkelijk bezorgt zal worden en het is niet postAFHALEN, want POSTNL betaald me niet voor mijn benzine en parkeren (4 euro per uur).

Ik heb wederom klacht gestuurd over oproep om pakket op te halen en daarbij eerst contact gehad met deze (andere) afzender en die weet ook van niets.

Ik verzoek POSTNL bewijs te verstrekken dat mijn afzender hen heeft verzocht om mij te verplichten om pakketten op te halen.

dat post en pakketten gewoon bezorgt worden voortaan.

Indien niet mogelijk compensatie voor telkens moeten ophalen van pakketten.

Indien POSTNL bewijs kan overleggen dat afzender wel degelijk heeft verzocht om pakketten niet bij me thuis aan te leveren, gaan ze vrijuit.

En ander blijft POSTNL ingebreke.

Geachte heer/ mevrouw Mansur,

Uit uw bericht begrijp ik dat u ervan baalt dat u pakketten direct af moet halen vanaf een servicepunt in plaats van dat deze aangeboden worden op uw huisadres. Ik snap dat dit onduidelijk is, mijn excuses daarvoor.

De betreffende zending is een zending die inderdaad direct naar een servicepunt gaat. U kunt dit ook uit de barcode halen: RETA staat namelijk voor retail. Deze zendingen komen altijd uit China en het is de keuze van de afzender om voor dit product te kiezen. Het is voor de afzender een goedkopere wijze van versturen aangezien er uiteindelijk minder benzinekosten gemaakt worden. Het klopt dat de verzender niet kiest voor de uiteindelijke locatie. De locatie wijkt vaak af van de afhaallocatie waar u normaal gesproken uw pakketten af kan halen. Dit komt omdat we deze pakketten niet op alle locaties aanbieden. Het spijt me dat dit ongemakkelijk voor u is, echter kan ik aan de verzendwijze niks veranderen.

Ik wil u hele fijne feestdagen wensen en als u in de toekomst vragen heeft hoor ik dat graag van u.

Vriendelijke groet,
    Marije

Is dit jouw klacht? Log dan in om te reageren