Opgelost door POSTNL: aangetende zoekgeraakt, postnl wil niet vergoeden.

J.T. Janssen

Ik heb een aangetekend stuk verzonden voor visumaanvraag naar de ambassade in den Haag. Daarbij is bij afgifte door de medewerker een foutief nummer ingegeven, het was huisnummer 1-1, ze heeft 1 1 als huisnummer erin gezet. Vervolgens is het poststuk aangeboden (waarschijnlijk dus op nummmer 11) en in verband met geen gehoor naar het kantoor terug gegaan. Daar bleef het 14 dagen in afwachting van afhalen door geadresseerde. Volgens track en trace is het niet afgehaald en ging het retour afzender. Het is echter niet bij mij aangekomen en zoekgeraakt op het sorteercentrum. In de enveloppe zat 60 euro voor de kosten, maar post Nl wil bewijs dat er geld in heeft gezeten. Ik heb ze verwezen naar de site van de visumdienst, daar staan de kosten voor visum autorisatie op. Ook staat er dat het contant moet worden meegestuurd. Post NL is van mening dat ik niet aannemelijk heb gemaakt dat er 60 euro is verzonden en wil derhalve slechts 8,80 verzendkosten vergoeden. Ik heb ze erop gewezen dat ze 2 fouten hebben gemaakt, eerst een fout huisnummer en vervolgens het poststuk zoek hebben gemaakt en heb ze aansprakelijk gesteld voor het zoekraken, en daarbij een hogere vergoeding gevraagd. Ik stuur toch niet iets aangetekend op, als er niets van waarde in zit? Ik ben nu het poststuk met het geld kwijt, en vervolgens ook nog zelf naar Den Haag gereden om alsnog tijdig mijn visum te regelen. Ik ben van mening dat ik minimaal recht heb op de vergoeding van € 50,- die ze als maximum hanteren voor het zoekraken van het poststuk.

De klacht naar behoren afhandelen en mij de vergoeding geeft die daarvoor staat.

Geachte heer, mevrouw,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over de aangetekende zending die u heeft verzonden en de afhandeling van het onderzoek dat vervolgens is gedaan. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Ik heb het een en ander nagekeken in mijn systeem en zie dat er op 13 februari een mail naar u is verzonden met de uitslag van het betreffende onderzoek. Ik ga ervan uit dat het daarmee verder is afgehandeld. Mocht u toch nog vragen of opmerkingen hebben nu of in de toekomst, kunt u contact opnemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.

J.T. Janssen
Volledige vergoeding zoals in hun voorwaarden is aangegeven. Alleen triest dat je dit niet gedaan krijgt in 4 mails naar Postnl, maar dat een melding via deze site direct effect heeft.