Klacht POSTNL: Aangifte fraude door POSTNL doen? Zie klacht # 191515

# 193639
Adrelian

POSTNL maakt gebruik voor het feit dat na twee reacties van hun kant de klacht automatisch als afgehandeld wordt beschouwd, ik vind dit uitermate betreurenswaardig.

klacht # 191515

Op 21-10-2016 bericht ontvangen dat een pakket de 22e weer aangeboden zal worden.
Aangezien ik pas 23-10 weer thuis zou zijn besloten het pakket bij afhaalpunt (na afhaalbericht) af te gaan halen.
Tot mijn zeer grote verbazing geconstateerd op de website van post.nl via de niet thuis code dat het pakket op 22-10-2016 om 09:37 uur afgeleverd zou zijn en dat er getekend zou zijn (op de site staat een soort digitale blokletter krabbel).
N.B. OP DE SITE VAN POSTNL STAAT DAT DE AFZENDER ONBEKEND IS.
1) IK HEB HET PAKKET NIET ONTVANGEN
2) IK HEB GEEN AFHAALBERICHT GEKREGEN
3) ER WAS NIEMAND THUIS OP HET GENOEMDE AFLEVERMOMENT, ER HEEFT NIEMAND GETEKEND (OOK DE BUREN NIET) DUS DE HANDTEKENING IS EEN VERVALSING (FRAUDE!).
Standaard afhandelingsvoorstel is contact opnemen met afzender die ONBEKEND is!

De voor mij onbekende afzender krijgt bericht dat er afgeleverd en getekend is terwijl er NIET GETEKEND en NIET AFGELEVERD; dit lijkt me zeker bij een rechtszaak een kwalijk geval.
Aangezien de afzender voor mij onbekend is maar niet voor POSTNL verwacht ik dat POSTNL contact opneemt met de afzender omdat alleen POSTNL dat kan en omdat er NIET AFGELEVERD en NIET GETEKEND is.
Ik verwacht een realistische klachtafhandeling van POSTNL, gecombineerd met een onderzoek naar wat er met dit belangrijke pakket gebeurd is en zeker geen standaard "zoek het maar uit" afhandeling!

Geachte heer Van Roon,

Hartelijk dank voor uw bericht. Ik begrijp dat u het erg vervelend vind dat wij u hier niet mee kunnen helpen.

Zoals mijn collega’s eerder aangegeven hebben, kan volgens internationale afspraken, alleen de afzender een onderzoek laten starten wanneer blijkt dat er iets niet goed is gegaan. Deze procedure kan ik niet voor u wijzigen.
    U geeft aan dat de afzender niet bij u bekend is. De enige informatie die ik heb staan over de afzender is dat het in Nieuwegein op de post is gedaan. Wellicht gaat er dan een belletje rinkelen? U heeft verder ook niets in uw brievenbus ontvangen destijds? Mocht dat niet het geval zijn, kan ik niets voor u betekenen.

Mijn excuses voor het vervelende ongemak. Ik hoop u zo voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL in Nederland, dan kunt u ook altijd terecht bij onze klantenservice via postnl.nl/klantenservice.

Irene