Klacht POSTNL: AANGIFTE gedaan tegen stalkende POSTNL bezorger

JohnKarton

Altijd hetzelfde liedje. Asociale bezorger belt voor de zekerheid aan bij de buren ook al zijn ze wel thuis. Het gevolg is dat ik wakker word gebeld voor pakketten die NIET voor mij zijn terwijl dat niet eens 'nodig' is omdat de buren 9/10x wel thuis zijn maar de bezorger te lui is om 20sec langer te wachten.

Ontslag van bezorger of andere bezorger. Ik heb zelf al de bezorger hier tientallen keren op aangesproken en heb ook al meerdere klachten ingediend maar blijkbaar zegt PostNL hier maar wat om de klagers te sussen en wordt er verder helemaal niks aan gedaan.

Ik heb in ieder geval aangifte gedaan van stalking door POSTNL want ik heb hier niet oneindig geduld voor en ben bang dat het een keer verkeerd afloopt.

Hartelijk dank voor uw bericht op deze website. Uit uw bericht begrijp ik dat de bezorger vaak alvast bij u aanbelt, terwijl later blijkt dat uw buren gewoon zelf het pakket aan kunnen nemen. Ik kan me goed voorstellen dat u dit erg vervelend vindt en dit is natuurlijk ook niet de bedoeling.

Goed dat u dit eerder bij ons gemeld heeft. Ik zou graag voor uw controleren wat voor klachten hierover zijn geregistreerd voor u. Zou u mij hiervoor uw volledige naam nog willen sturen?

De klachten die wij registreren worden intern behandeld, hier krijgt u inderdaad geen terugkoppeling op. De klachten worden tevens geregistreerd in het dossier van de bezorger. De teamleider van de bezorger gaat over de verdere maatregelen.

Voor het registreren van klachten richting een bezorger hebben wij de Track&Trace codes van de pakketten nodig die deze bezorger levert. Als u een Track&Trace code heeft van een pakket waarbij dit gebeurd is, dan zou ik deze graag ontvangen, zodat ik dit door kan geven aan de teamleider van de bezorger. Tevens ontvang ik dan nog graag uw e-mailadres, voor een juiste registratie van de klacht.

In afwachting van uw reactie.

Ilse
    PostNL
    JohnKarton
    Als u mijn verhaal gelezen heeft dan ziet u dat de pakketten niet bij mij zijn bezorgd omdat de buren gewoon thuis waren. Dus ik heb dan ook geen track en trace code.

Verder wil ik niet mijn gegevens openbaar delen hier. Een postcode en datum moet voldoende zijn voor jullie om de bezorger te kunnen bepalen. Postcode: 2521DE, datum: zie datum klacht. Tijdstip: altijd tussen 8 en 9.30.

JohnKarton

Edit: De volgende dag is weer exact hetzelfde gebeurd. Ik hoorde hem aanbellen bij de buren en liep al naar de deur omdat ik wist dat hij dat weer ging doen en uiteraard deed hij dat ook. Toen ik hem erop aansprak zei hij dat 'gisteren een foutje was' maar ze nu niet thuis zijn. Ik heb vervolgens bijna ruzie met hem gehad omdat ik hem letterlijk hoorde aanbellen en 5 sec later bij mij.

Mvg

Als eerste wil ik u mijn excuses aanbieden. Ik denk dat mijn collega uw eerste bericht verkeerd heeft begrepen. Uit uw verhaal kan ik opmaken dat er vaak bij u wordt aangebeld, voor pakketten voor de buren, terwijl de buren gewoon thuis zijn. Ik kan mij voorstellen dat u hier niet blij mee bent.

Ik zou graag exacte data willen ontvangen van wanneer de bezorger dit heeft gedaan, zodat wij met zekerheid de juiste bezorger kunnen aanspreken op dit gedrag. Mocht u eventueel de track & trace code van het betreffende pakket voor uw buren van uw buren mogen gebruiken om uw klacht door te geven, dan zou dat heel mooi zijn. Met de track & trace code kunnen wij namelijk met zekerheid de juiste bezorger op het gedrag aan laten spreken.

Thera
    PostNL
    JohnKarton
    Dag Thera, bedankt voor je reactie. De datum is 20 maart 2018 in de ochtens. Het is altijd dezelfde bezorger die hier (rond die tijden) bezorgd.

Vandaag was ik de hele dag thuis en is er niet aangebeld. In plaats daarvan is mijn pakketje rechtstreeks naar het postnl punt gegaan. Ik weet niet welke bezorger dat was maar daar heb ik wel een track en trace voor:

LZ174453200US
    2521, (postcode letters en het huisnr in privebericht verstuurt)

Als dat dezelfde bezorger is dan weet ik vrijwel zeker dat meneer het expres doet.

Hopelijk komt hier snel verandering in.

Mvg

Hartelijk dank voor uw reactie en toelichting. De zending waar u de code van stuurt is behandeld door onze inklaringsafdeling, dergelijke zendingen worden na vrijgave direct naar de afhaallocatie gestuurd. Zodoende staat dit los van de betreffende bezorger.

Begrijp ik uit uw bericht goed dat er naast 20 maart op 22 maart voor het laatst bij u aangebeld is door de betreffende bezorger met de vraag of u de zending voor de buren in ontvangst zou willen nemen? Ik hoor het graag van u, met die informatie kijk ik graag of het mogelijk is op hier opnieuw melding van te maken.

Ik zie uw reactie graag tegemoet.

René
    JohnKarton
    Bedankt voor de informatie betreft de inklaringen.

20 en 21 maart opnieuw. (Zie 2e bericht voor details.)
    Geachte heer, mevrouw,

Hartelijk dank voor uw reactie en aanvullende informatie. Uw klacht heb ik doorgegeven aan de leidinggevende van de bezorgafdeling. Hij of zij zal dit verder oppakken en zal de betreffende bezorger aanspreken over deze situatie en de gang van zaken. Ik ga er vanuit dat dit tot verbetering in de bezorging zal leiden en vertrouw erop dat de bezorging op uw adres weer op het niveau zal komen wat u van ons mag verwachten. Mijn excuses voor alle overlast die u van deze situatie heeft ondervonden.

Ik ga er vanuit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Tamar
    Hartelijk bedankt!
    Hartelijk bedankt!
    Geachte heer, mevrouw,

Dat hebben mijn collega's heel graag gedaan.

Annet