Klacht POSTNL: Aantoonbaar door PostNL ontvangen pakket zoek, desondanks geen vergoeding.

Studiebol#17

Brievenbuspakket met track en trace verzonden op 17-12-2021, op 18-12 ontvangt de geadresseerde van PostNL een foto van mijn pakket op zijn mail en het bericht dat het diezelfde dag bezorgd gaat worden. Hierna volgen nog enkele berichten dat het bezorgmoment helaas niet gehaald is en dat het later bezorgd zal worden. U raad het al, het is tot op heden (15-01-2022) nog steeds niet bezorgd. De klantenservice leest, na 2 keer een kwartier in de wacht te hebben gestaan en eindeloos veel vragen te hebben moeten beantwoorden, enkel wat standaardberichten voor… Zeer ontmoedigend om hier contact mee te zoeken en bedroevend hoe onpersoonlijk je te woord gestaan wordt, weinig tot geen empathie. Wel gaf men toe dat mijn pakket hoogstwaarschijnlijk zoek is. Ik kan mijn portokosten misschien terug krijgen, hoera (not!).
Ze hebben een foto van mijn pakket gemaakt dus ik heb bewijs dat het door de fotoscanner is gegaan, hierna zijn zij het kwijt geraakt. Maar omdat het niet verzekerd verzonden is ontvang ik geen schadevergoeding, zij mogen namelijk straffeloos zoveel onverzekerde pakketten zoek maken (of stelen/verduisteren) als ze willen, had ik maar niet zo dom moeten zijn om het aan hen toe te vertrouwen of ik had het moeten verzekeren. De inhoud was amper € 5 waard dus dat ga je niet verzekeren, maar het gaat mij om het principe.

De bezorger aanspreken van de eerste dag dat het bezorgd had moeten worden, hij heeft verzaakt het door de brievenbus te stoppen dus moet hij verklaren waar hij dit pakket heeft gelaten. Blijft het onvindbaar dan de afzender (mij) schadeloos stellen voor de waarde van de inhoud. In dit geval een verkocht Marktplaatsartikel wat via Marktplaatsapp is gefrankeerd dus is de waarde makkelijk aantoonbaar.

Geachte heer, mevrouw,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over de bezorging van een brievenbuspakket. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

In uw bericht geeft u aan dat uw zending nog niet is aangekomen bij de geadresseerde. Onze excuses hiervoor, ik kan mij goed voorstellen dat jullie hierover teleurgesteld zijn.

Jammer genoeg kan ik niet vertellen waar uw zending is. Omdat u heeft gekozen voor een verzendwijze waarbij niet getekend hoeft te worden voor ontvangst, is onderzoek helaas niet mogelijk. Ook is een vergoeding van de inhoud van uw zending niet mogelijk. Uiteraard kunnen we u de verzendkosten wel vergoeden.

Wilt u een volgende keer in aanmerking komen voor een onderzoek of schadevergoeding, kunt u overwegen een zending aangetekend te versturen. We hebben inmiddels een klacht voor u geregistreerd. Hierover ontvangt u geen verdere terugkoppeling, maar daarmee verbeteren wij onze interne processen.