Klacht POSTNL: Accountgegevens wel veilig bij Postnl?

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 605197
Gebruiker
B. Haasjes
Datum
1 reactie

Details

Klacht

Je komt er niet omheen bllijkbaar. Accounts verplicht op Postnl! Ben er niet blij mee, heb er al twee bij andere instellingen die gehackt zijn. En zoals Postnl e.e.a. op zijn website ingericht/geprogrammeerd heeft geeft mij niet veel vertrouwen.

Maar goed het moest. Op dezelfde PC twee accounts aangemaakt. 1 voor mij, 1 voor de vriendin. Vriendin inloggen lukte gisteren niet nadat ik mijn account afgesloten had. Ergens in de gegevensoverdracht gaat het fout. Neem kontakt op met de beheerder. Gedaan en, na wachten, met Esme en Bram gechat (contactformulier of emailadres ho maar!) . Bram gaf aan in incognitomodus te gaan (te ingewikkeld voor mijn vriendin). Maar goed dat werkte. Maar zo hoort het niet....
Vandaag weer gekeken (pakje onderweg). Opnieuw gesorteerd (!) en gaat naar afhaalpunt. Uitgelogd en daarna even gekeken bij mijn vriendin. Zie ik mijn gegevens staan!!!!

En dan moet in nog een seintje krijgen wanneer mijn pakketje bij het afhaalpunt klaar staat. Nou.... als mijn vriendin al blijkbaar bij mijn gegevens kan, wie kan dat nog meer? En als ik door dit slecht geprogrammeerde bescherming en gebruik van de accounts het pakje niet krijg? Postnl aansprakelijk? Waarom lukt het anderen wel wat Postnl blijkbaar niet kan? Dat roept de vraag op of mijn gegevens wel veilig zijn bij Postnl.

Gewenste oplossing

Stel de verplichte accounts uit totdat jullie een goed werkende site hebben.
Overigens als jullie mijn emailadres hebben waarom kan ik dan ook niet via email of een contactformulier reageren. Facebook, twitter heb ik niet. Bellen kost geld, chatten wacht je ook.
Geboden oplossing
Slecht geprogrammeerde sites kan ik niet oplossen. En als de gegevensbeveiliging in het geding komt is er wel iets meer aan de hand. Dat zijn ze verplicht op te lossen.
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

1 reactie

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer/mevrouw,

    Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over dat u een account aan moet maken voor updates over uw bestellingen. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

    Ik begrijp dat dit voor uw gevoel niet veilig is, maar wij gaan wel met heel veel zorg om met uw gegevens. De reden waarom uw vriendin ook uw pakket kan zien is omdat het gaat om een zending voor hetzelfde adres. U kan in uw account ook extra mailadressen voor hetzelfde adres instellen, zodat u die zendingen ook te zien krijgt. Zo kunnen u en uw vriendin bijvoorbeeld één account gebruiken voor alle updates voor zendingen naar uw adres. U kunt zich over de privacy verklaring ook verder inlezen via https://www.postnl.nl/privacy-verklaring/. Daarin kan u dan lezen hoe wij met deze gegevens om gaan.

    Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact opnemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.


    Met vriendelijke groet,

    PostNL Klantenservice

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen