Klacht POSTNL: Achteraf betalen van portokosten +adm.kosten voor afzender

A.M.W. Kerkhoff

Het poststuk betreft een kerstkaartje.
Deze wordt zoals alle andere kaarten opengemaakt en de enveloppen zijn reeds bij het öud papier"beland. Op de enveloppe stond geen afzender. Verder geeft de frankeringssticker op de enveloppe geen info over hoe te handelen.
Kerstkaart was al voor de portokaart bezorgd waardoor geen mogelijkheid tot weigering

Kwijtschelding portobedrag van € 1.80.

Geachte heer/mevrouw Kerkhoff,Hartelijk dank voor uw melding op deze website. U geeft aan dat u een betaalverzoek heeft ontvangen voor een onvoldoende gefrankeerde postzending. U heeft de portokaart later ontvangen dan het bijbehorende poststuk en daardoor had u niet de mogelijkheid om deze te weigeren. Ik kan me voorstellen dat u hier niet blij mee bent en bied u hiervoor mijn excuses aan. Ik kan helaas niet achterhalen waardoor de vertraging van de portokaart is ontstaan. Uiteraard hoeft u niet te betalen. Om een herinnering te voorkomen verzoek ik u de (eventuele) sticker te verwijderen en de kaart ongefrankeerd terug te zenden met de vermelding: 'Afgeboekt in overleg met Klantenservice PostNL datum 14-01-2014'.
    Ik heb uw melding geregistreerd om herhaling voor de toekomst te voorkomen.Ik ga ervan uit dat ik u hiermee voldoende informatie heb gegeven en verzoek u de melding op deze website af te sluiten. Vanzelfsprekend vernemen wij het graag mocht u opnieuw vragen of opmerkingen hebben voor PostNL.Met vriendelijke groet, Tamar