Klacht POSTNL: Adres Spanje totaal fout in systeem post nl.

Status
sad Niet opgelost
Klachtnummer
# 296145
Gebruiker
BERRY DISAPOINTE
Datum
4 reacties

Details

De klacht

Adres is fout in het systeem gezet in de nachtverweking. Postcode klopt niet met de straat die ze uit hun duim zuigen. Het adres is goed op het pakket gezet en staat ook op de post nl bon. Echter komt nu straat en huisnummer in beeld welke niet kloppen. Reactie Postnl we mogen van de wet dit niet aanpassen. Maar mevrouw ik vraag niet om te wijzigen wat goed is. Ik vraag te corrigeren wat evident bij post no fout gaat. Zie piekt screen en foto

De oplossing

Bellen met Spanje en dit digitaal alvast recht trekken het lijkt nu alsof ik het fout heb verzonden. Als je aangetekend verzekerd kiest wil je niet gefrustreerd worden met fouten die vervolgens niet hersteld worden.

4 reacties

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer Luyben,

    Hartelijk dank voor uw bericht op deze website. Ik begrijp dat u bezorgd bent over de bezorging van uw pakket naar Spanje. Graag reageer ik op uw bericht.

    Aan de hand van de door u meegestuurde gegevens heb ik de status gecontroleerd. De zending is op 9 maart verzonden naar Spanje. Spijtig genoeg kan ik op dit moment niets doen om de informatie in de digitale track&trace omgeving aan te passen. Voor de bezorging zal normaal gesproken de adressering op het pakket zelf aangehouden worden, ik verwacht hierin vooralsnog geen problemen. Indien in de track&trace gegevens een melding verschijnt over een adresfout of als het pakket op 23 maart nog niet door de geadresseerde is ontvangen adviseer ik u contact op te nemen met onze klantenservice. Mijn excuses voor de overlast die u van deze situatie ondervindt.

    Ik ga er vanuit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

    Met vriendelijke groet,

    Tamar
    PostNL Klantenservice
  2. Auteur
    BERRY DISAPOINTE
    Datum
    23 Maart hij zou uiterlijk morgen of woensdag bezorgd worden. Ik ben zo teleurgesteld. Super belangrijk goed informatie ingewonnen en jullie reageren alsof het normaal is dat een adres uit de lucht komt vallen wat niet klopt het pakket sinds vrijdag geen scan meer heeft.
    Er wordt zolang het niet fout gaat gesproken over solide diensten maar nu is het allemaal gammel waarom moet ik tot 23 wachten. Dit pakket zou er morgen moeten zijn.
  3. Auteur
    BERRY DISAPOINTE
    Datum
    Ik wil (lees eis) dat het adres online wordt recht getrokken met wat er fysiek is geconstateerd.
    Hier zijn de feiten nogmaals met foto. verklaart u mij wie en waarom een andere straat en huisnummer zou willen laten bestaan en met welk doel het klopt niet en het is nog eens een onmogelijke combinatie. Ik wordt door opdrachtgever en ontvanger nauwlettend bekeken en geattendeerd op de gemaakte fout. Alles krijg ik op mijn bord door evidente fout bij Post NL. Nogmaals vergissing kan gemaakt worden maar mag ook hersteld worden. Nu wordt mij gevraagd achteraf een verzoek te doen get geen online afwijkt te corrigeren. Wie gaat me nu vertellen waarom een fout adres in u systeem moet blijven bestaan en wie daar mee gediend is. Ik zeker niet de opdrachtgever kan mij verschrikkelijk pijn doen als ik hem blijf vragen te vertrouwen op een goede afloop. Terwijl het al fout gaat vanaf de eerste dag. Waarom geen scan na vrijdag is hij 3 dagen niet te traceren?

    Ik vind dit echt een waardeloze situatie waar erg laconiek op wordt gereageerd. Ik verstuur verzekerd met track and trace om grip te houden en zicht.

    Ik blijf ook na een succesvolle aflevering vragen om antwoorden dus help dit verhaal en doe iets wat mij weer helpt met vertrouwen terug te winnen van mijn klant en zijn ontvanger. Er zit kostbare apparatuur in die maar een keer per maand beschikbaar komen als je op de wachtlijst staat. Ik heb alles gedaan zekerheid te vinden maar het blijkt nu een illusie en nu zijn termijnen van 3 tot 5 dagen plotseling dien maar een claim in als het pakje over 14 dagen nog niet is afgeleverd. Het is onbestaanbaar en onbeschaamd om zo achteloos met mijn zending om te springen. Ik begrijp dat er altijd di gen mis kunnen gaan maar dit is mijn en mijn opdracht gever's perceptie dat dingen niet volgens plan gaan. Door foute invoer en geen opvolging in scans. Het pakje staat van dag 1 in transit dus wil ik scans zien na vrijdag. Mag dat als de verwachte afleverdag tussen vandaag en woensdag ligt?

    Ik eis ongeacht de uitkomst een restitutie van de verzendkosten aangezien post NL mij a ernstig in verlegenheid brengt door te veronderstellen dat ik een fout adres heb aangeleverd en het pakje donderdag 6 scans heeft vrijdag de laatste scan heeft (gesorteerd) en dat gesorteerd in mijn boek niks meer betekend dan dat hij klaar staat voor de export route.

    Antwoorden en actie aub dit kan niet waar zijn.
  4. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer Luyben,


    Bedankt voor uw bericht. Ik begrijp dat enorm frustrerend is. Ik heb deze zending nogmaals voor u nagekeken. Hierover het volgende.

    Het klopt dat er door een interne fout een verkeerd adres in Track&Trace is vermeld. Mijn oprechte excuses voor al de verwarring dat is ontstaan. Echter is de adres in Track&Trace niet leidend voor dit soort zendingen. Bij deze zending is alles wat op het pakket vermeld staat (en wat overeenkomt met uw verzendbewijs) leidend. Ik voorzie daarom ook geen problemen met de bezorging van dit pakket. De internationale barcode is PK19TH0410624970108013N. U kan straks deze zending verder volgen via Correos (http://www.correos.es/). Als er - onverwacht- toch een melding komt dat het adres niet correct is, kunnen wij dit eventueel voor u herstellen.

    Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL, dan kunt u altijd terecht bij onze klantenservice: http://www.postnl.nl/klantenservice


    Met vriendelijke groet,

    Sandra
    PostNL

Uiteindelijke oplossing

Auteur
BERRY DISAPOINTE
Datum
Uiteindelijke oplossing
Alles wat goed hoorde te gaan ging fout en Post NL laat zich niet dwingen het e.e.a. actief aan te pakken. Het gaat dus nooit goed bleek bij navraag de impact wordt zwaar onderschat. Domper dat zodra het kritiek is en juist dan kloppende info gewenst of vereist is niet mogelijk blijkt en je al snel afhaakt.
Status
niet opgelost
Beoordeling
sad

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen