Klacht POSTNL: advies postzegels plakken tbv buitenland (2 zegels) met kerstzegels is wel heel duur

A.H.M. van Houdt

op de site van postnl wordt bij de Kerstzegels geadviseerd om 2 zegels te plakken voor het buitenland (er staat letterlijk: "Voor post naar het buitenland, plak je 2 decemberzegels. Wereldwijd."). Dat betekent dus dat je 2x82ct=€1,64 plakt. Terwijl het standaard tarief voor bijna! hetzelfde €1,45 is. Dat komt omdat je nu tot 50gram mag met de decemberzegels. Echter de meeste kaarten zijn gewoon <20gr.

Ik vind dat op de site van POSTNL zelf dus gewoon netjes zou moeten staan: "Voor post naar het buitenland, plak je de standaardzegel als deze tot en met 20 gram weegt anders plak je 2 decemberzegels. Wereldwijd."

Bedankt voor uw bericht. Het spijt me om te lezen dat het op onze website niet duidelijk staat aangegeven. Ik raad u aan dit rechts van de pagina aan te geven bij "geef je mening". Op deze manier komt uw feedback direct op de juiste plek terecht!