Klacht POSTNL: Afdeling inklaring communiceert niet, is slecht tot niet bereikbaar, laks én onvriendelijk!

sad Niet opgelost
# 272029
Octon

Afdeling inklaring communiceert niet, is slecht tot niet bereikbaar, onvriendelijk en wordt in slecht Nederlands pratende medewerkers vertegenwoordigt. Men houdt het pakket onnodig lang vast en geeft tot heden enkel strijdige informatie met een eersteklas afdeling verstoppertje tot gevolg.

Communicatie en transparantie naar verzender én ontvanger!

Geachte heer/mevrouw Koster,

Uit uw bericht begrijp ik dat u graag meer duidelijkheid wilt ontvangen over de status van uw pakket. U vindt de communicatie omtrent uw zending namens de afdeling inklaringen niet duidelijk. Het spijt me om dit te horen. Graag reageer ik op uw bericht.

Wat betreft de status van uw pakket heb ik goed nieuws. De bezorger is op dit moment onderweg met uw pakket en ik raad u aan om dit af te wachten. Mijn excuses dat de bezorger later is dan verwacht.

De afdeling inklaringen houdt zich slechts bezig met het inklaren van pakketten. Het klopt dat zij niet bereikbaar zijn. De klantenservice is bereikbaar wanneer er vragen zijn over de procedure wat betreft het inklaren van een zending. Ik zie dat u hierover al contact heeft gehad. Wanneer u een update wilt ontvangen over de status van de melding naar de afdeling inklaringen, dient u hierover contact op te nemen met de klantenservice. Mijn excuses voor het ongemak.

Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Minke
    PostNL

Octon
Het bovenstaande is slechts een reactie op basis van algemeenheden, holle retoriek. De vele reviews over PostNL aangaande de inklaringsmethodiek en de communicatie daaromtrent spreken voor zich. Opvallend is dat het structureel als negatief wordt beoordeeld. De beantwoording als hierboven is derhalve makkelijk én inhoudsloos. Inmiddels is mijn pakketje binnen en zijn verzender en ontvanger niet langer de dupe. Immers ik heb het pakketje en de ander zijn geld, tot zover eindgoed algoed. Afdeling klantenservice en hun samenwerking met inklaring of visa versa, verdienen tot dusver geen positievere beoordeling.