Opgelost door POSTNL: Afgesproken restitutie verhuisservice niet nagekomen. Poststukken nooit aangekomen.

Alpgiray

Deze klacht plaats ik voor de 2e keer via klachtenkompas omdat ik zogenaamd voor 28 mei een antwoord zou krijgen volgens Postnl. Niets vernomen hierna. Ik wil dat dit opgelost word.

Rond 20-02-2021 heb ik verhuisservice aangevraagd. Na 10 dagen heb ik geen enkel post op het nieuwe adres te ontvangen (wel in de app te zien). Ik heb hierdoor tientallen poststukken gemist en moest zelf alle bedrijven/instanties zoals zorgverzekeraar, belastingdienst, gem. Rotterdam enz bellen om te achterhalen wat de post inhield. Enkelen zonder succes.

Hierop heb ik contact opgenomen met Postnl. De medewerker gaf aan dat ik nog moest afwachten en het in de gaten houden. Hierop heb ik 3 weken gewacht en tientallen poststukken gemist. Ik moest ook contact opnemen met de belastingdienst en een klacht indienen omdat hun post niet aankwam. De belastingdienst heeft mij letterlijk uitgelachen. Ze konden niks betekenen.

Hierop heb ik eind maart na lang overleg met POSTNL besloten om de verhuisservice stop te zetten en is na overleg besloten om het volledige bedrag te restitueren als tegemoetkoming.
07-04 gebeld om te vragen hoe lang het terugstorten zou duren. Dit duurt 14 dagen volgens medewerker postnl.

23-04 gebeld om te vragen waar het afgesproken bedrag blijft, mevrouw beweerde in eerste instantie dat ik geen recht heb op teruggave. Maar na uitleg van de situatie en de gebeurtenissen zag zij ook in het systeem dat dit is afgesproken. Hierop zou ze een notitie sturen naar de POSTNL verhuisafdeling.

Vandaag, 2 mei 2021 nogmaals gebeld wat de status is van de betaling. Krijg ik te horen dat ik helemaal geen recht heb op restitutie. Uitleg gegeven over de situatie maar medewerker beweerde dat ik per 23-04!!?? de verhuisservice heb beëindigd?! (Dat was de laatste telefoongesprek!?) En er is niks terug te vinden over de gesprekken en de gemaakte afspraken..

Eerst ben ik aan de lijn gehouden doordat er begin maart werd gezegt wacht maar even af, poststukken zullen wel aankomen.. als klap op de vuurpijl worden afspraken hierop niet nagekomen. Het doet mij zeer dat mij onrecht is aangedaan. Ik ben in de val gelokt lijkt het wel. Ik vind het super belachelijk. Dit ben ik niet gewend van POSTNL. Ik wil dat de restitutie word nagekomen want de dienstverlening heeft niet en NOOIT plaatsgevonden. Er is NIETS, maar ook echt geen enkel poststuk aangekomen. Ik heb letterlijk €143,26 voor NIETS betaald. De lucht in gegooid. Beloftes en afspraken zijn niet nagekomen.

Ik wil minstens een tegemoetkoming. Voor het goede zou ik alles gerestitueerd willen krijgen. Ik heb betaald voor 1 jarig verhuisservice maar ik heb er totaal niets van gemerkt. Eerst werd mijn opzegging geaccepteerd en daarna niet? Waarom werd het dan niet anders aangepakt om zo tot een andere oplossing te komen? Ik stuur deze klacht voor de tweede keer in omdat ik tot heden geen antwoord heb gekregen (uiterlijk) voor 28 mei. Zie link https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/postnl/klachten/afgesproken-restitutie-verhuisservice-niet-nagekomen.-poststukken-nooit-aangekomen.-/details?complaintId=024f9c3c-f8c1-447b-9ade-6ef88659c959&token=eyJhbGciOiJIUzI1NiJ9.eyJ1c2VySWQiOiIwMDMxNDA3OTI1Iiwic3ViIjoicnAifQ.lSqX3EIM0vhNJPnnVtZFN5Xk_yx2xvH9hPOmRCaVFWI

Alpgiray
    Even ter aanvulling. Volgens de medewerker die ik vandaag, 12 mei 2021 heb gesproken, heb ik geen recht op restitutie omdat de opzegtermijn is verstreken?!. Ik ben duidelijk aan de lijn gehouden doordat mij werd verteld dat ik moest wachten en dat de poststukken zouden aankomen. Belachelijk dat ik nu aan mijn lot wordt overgelaten. Ik wil graag dat dit opgelost wordt.
    Alpgiray
    Wanneer krijg ik hier een reactie op?

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft omtrent het restitutie verzoek dat voor u is ingediend omtrent uw verhuisservice. Mijn excuses dat u nog geen reactie heeft ontvangen. Graag reageer ik op uw bericht.

Aan de hand van mijn administratie heb ik vernomen dat de verantwoordelijke afdeling inmiddels restitutie voor u heeft aangevraagd. Dit bedrag zal uiterlijk binnen 2 weken worden teruggestort.

Alpgiray
Het bedrag is uiteindelijk gerestitueerd.