Klacht POSTNL: Afhaalbericht bijna 2 weken te laat bezorgd

Klachtnummer
# 417335
Gebruiker
HelloGoodbye
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Vanmiddag, 16 januari, heeft de postbode een afhaalbericht in onze brievenbus gedaan. Dit afhaalbericht dateert van 3 januari. Het bericht sommeert ons om het pakketje binnen 7 dagen op te komen halen. Inmiddels is 10 januari al lang en breed gepasseerd..

Alhoewel we er al bang voor waren, gingen wij alsnog naar het afhaalpunt en helaas: het pakket is inmiddels teruggestuurd. Ook hebben wij gebeld met het servicecenter en zij bevestigde dit.

Wij vinden het kwalijk dat PostNL er zo lang over heeft gedaan om ons te informeren! Het betreft namelijk post van PostNL zelf (het gaat over een pakket uit het buitenland en er zouden invoerrechten betaald moeten worden). Er is twee maanden op dit pakket gewacht. Al met al is dit zeer teleurstellend.

De oplossing

Wij zouden het fijn vinden als kan worden bevestigd dat het pakket inmiddels echt verzonden is, en niet nog in 1 van jullie centra ligt.

1 reactie

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer/mevrouw,

    Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over de bezorging van uw pakket uit het buitenland. U heeft het afhaalbericht te laat ontvangen, waardoor u het pakket niet tijdig kon afhalen. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

    Het is begrijpelijk dat u niet tevreden bent over de gang van zaken. Ik heb uw klacht vastgelegd, zodat PostNL de interne processen kan verbeteren. U ontvangt geen terugkoppeling op de betreffende klacht.

    De barcode die u gestuurd heeft is niet traceerbaar. Enkel codes in de vorm van 3SABC123456789 of AB123456789CD kunnen getraceerd worden. Ik kan u dus niet bevestigen dat het pakket inmiddels echt verzonden is, maar pakketten worden nooit zonder reden vastgehouden.

    Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact opnemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.

    Met vriendelijke groet,

    PostNL Klantenservice

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen