Klacht POSTNL: Afhaalbericht met 3 dagen vertraging bezorgd. Nog maar 4 dagen om pakket op te halen bij Primera.

Anoniem

Pas op 12 dec ontvang ik een bericht dat op 9 dec een pakket (uit China) klaarligt om opgehaald te worden bij Primera. Het pakket moet binnen 7 dagen opgehaald worden. En PostNL is op 9 december al begonnen met tellen.... Ik was gisteren nog maar net op tijd.
7 dagen is echt te kort, zeker wanneer PostNL er zelf al 3 dagen over doet om het afhaalbericht bij mij in de bus te krijgen. Er zijn ook mensen die overdag werken en de Primera hier is op zondag gesloten.

Het tellen van de 7 dagen moet pas beginnen de dag nadat het afhaalbericht bij de geadresseerde in de bus ligt. (En dus niet wanneer jullie het uitgeprint hebben). Of weer gewoon terug naar 14 dagen gaan en de steunpunten wat meer betalen voor hun diensten.

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft omtrent de bewaartermijn van een zending op het postkantoor. Het spijt mij om te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

De bewaartermijn van een pakket is 7 dagen. Het is niet mogelijk om dit te verlengen. Mocht u in de toekomst weer een pakket uit het buitenland verwachten dan kunt u dit ook in de gaten houden via https://www.internationalparceltracking.com door de buitenlandse code in te vullen in plaats van de 3S-code. Zodra het pakket in Nederland is verwerkt en aan uw adres is gekoppeld komt er statusinformatie en kunt ook precies zien wanneer het pakket op een PostNL locatie is afgeleverd PostNL. U kunt het pakket dan eventueel ook alvast afhalen als u de Track & Trace code meeneemt en uw paspoort of ID.