Klacht POSTNL: Afhaallocatie in Dominicaanse Republiek onbekend

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 328851
Gebruiker
Ing
Datum
2 reacties

Details

De klacht

Goedemiddag,

Op 15 oktober heb ik een pakket opgestuurd naar Dominicaanse republiek, de bezorgtijd hiervoor is 5 a 12 werkdagen.
Alleen staat er sinds 24 oktober dat de zending afgehaald kan worden op een afhaalpunt, er staan alleen niet welk afhaalpunt.
Ook is er geen briefje op het aangegeven adres achtergelaten.
Mijn vermoeden is dan ook dat het pakket niet naar het woonadres is gegaan, dit omdat de Nederlandse tijd 13.30uur wordt aangegeven dat de bezorger onderweg was. Dit zou betekenen dat het daar 6.00uur in de ochtend was dat de bezorger het pakketje niet kon afleveren. Ook is er een Lobby aanwezig op het aangegeven adres waardoor pakketjes altijd aangenomen worden. Mij is het dus onbekend waarom het pakket naar een afhaallocatie is verzonden. (is niet aangetekend, en hoeft niet voor getekend te worden) Ook vind ik het slechte services dat er niet staat bij welke afhaal locatie het nu opgehaald kan worden.

Graag hoor ik spoedig hoe dit opgelost kan worden, het gaat namelijk om een verjaardagscadeau.

Met vriendelijke groet,
Ingeborg

De oplossing

Mij meer informatie geven zodat het pakketje boven water komt.

2 reacties

  1. Auteur
    Ing
    Datum
    Graag ontvang ik spoedig een reactie, voor dat het pakket word teruggestuurd.
    Ook was het de bedoeling dat de ontvanger het zou hebben op 1 november i.v.m. een verjaardag. Als je 30 euro betaald voor een verzending vind ik de service die ik vraag wel zo gepast.
  2. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer, mevrouw,

    Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een vraag heeft over uw verzonden pakket. Deze zou zijn afgegeven op een afhaallocatie, echter staat er niet bij aangegeven bij welke locatie dit is. Graag reageer ik op uw bericht.

    Wat lastig dat dit niet wordt aangegeven. Ik heb voor u gekeken en zie ook geen specifieke afhaallocatie in ons systeem staan. Wij zijn namelijk ook afhankelijk van de informatie die wij vanuit de buitenlandse bezorgpartners krijgen.

    We kunnen jammer genoeg geen onderzoek hiernaar starten omdat het om een pakket gaat zonder aanvullende dienst zoals verzekering. Er hoeft niet getekend te worden voor ontvangst Mede hierdoor kunnen we niet precies nagaan wat er met de zending is gebeurd. Het spijt me.

    Ik raad de ontvanger aan om contact op te nemen met de eigen post organisatie. Wellicht dat zij meer informatie hierover hebben. Waarschijnlijk is dit Instituto Postal Dominicano.

    Ik ga er vanuit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, vragen wij u contact op te nemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.

    Met vriendelijke groet,

    PostNL Klantenservice

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Ing
Datum
Uiteindelijke oplossing
Alsnog geen duidelijkheid gekregen, en er wordt gegokt naar een mogelijke postbezorger in land van bezorging. dat er geen verzekering bij zit betekent dus dat er geen verdere hulp wordt geboden. wordt er vergeten dat er alsnog bijna 30 euro betaalt is om dit pakket af te leveren. ik vind dit dus geen goede hulp, mocht ik het pakket niet vinden of de ontvanger weet ik wel dat dit de laatste keer is dat ik wat verstuurd via PostNL..
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen