Klacht POSTNL: Afhalen van pakket bij postnl locatie kan niet meer na 18u.

WafflesBeware

Na 1 bezorgpoging besluit de pakketbezorger van postnl om mijn pakket af te geven bij een postnl locatie die ik niet zelf kan bepalen. Wil ik na mijn werk op vrijdag om 19.30 mijn pakket ophalen aangezien in de postnl app staat dat de winkel tot 21u open is, krijg ik daar te horen dat sinds een maand na 18u geen pakketten meer worden uitgereikt. Vervolgens kan ik zonder mijn pakket...dat daar gewoon ligt...en zwaar gefrustreerd weer terug naar huis. Ik vind dit niet meer van deze tijd. Het is al erg zat dat er op de maandagen niet bezorgd wordt en dat pakketbezorgers vaak niet eens de moeite nemen om te bezorgen en het pakket meteen op een postnl locatie dumpen. Nu kan ik mijn pakket niet eens meer ophalen binnen de openingstijden van de postnl locatie

Houd de openingstijden van de postnl locaties aan. Of geef duidelijke informatie tussen welke tijden ik mijn pakket kan ophalen. En als er post nl locaties zijn die en langer open zijn en waar ik na 18u mijn pakket nog kan ophalen, dan wil ik de mogelijkheid dat mijn pakketten voortaan standaard naar die locatie worden gestuurd.

Geachte heer, mevrouw,

Hartelijk dank voor uw bericht. Ik begrijp hieruit dat u erg ontevreden bent over onze dienstverlening wat betreft het afhalen van pakketten. Ten eerste kunt u geen locatie kiezen, daarnaast zijn de afhaal momenten beperkt. U ziet liever dat dit na 18uur wel mogelijk is. Graag informeer ik u hierover.
    Bepaalde (buitenlandse)zendingen gaan inderdaad rechtstreeks naar een afhaallocatie dat aan uw adres is gekoppeld. Door logistieke redenen, kan dit niet zelf gekozen worden. Zou u de track en tracé code anders willen sturen van de zending waarbij dit is voorgevallen. Dan kijk ik graag voor u of dit juist is gegaan en om welke locatie het gaat. Dan controleer ik gelijk de openingstijden.

Ik hoor het graag van u.

Irene
    PostNL
    WafflesBeware
    Barcode is 3SLGAT1945715
    Ik ben er die zaterdag langs gegaan om het pakket op te halen en nogmaals aan een andere medewerker gevraagd hoe het precies zit. Blijkbaar hebben ze met postnl afgesproken dat ze op vrijdag na 18u geen pakketten meer uitreiken omdat er dan maar 1 persoon in de winkel staat. Sorry maar dan denk ik, waarom ben je een postnl locatie als je de service van postnl niet kunt waarmaken?
    Geachte heer, mevrouw Wijsman,

Hartelijk bedankt voor de barcode en de aanvullende informatie. Ik heb naar de code gekeken en ik zie dat het om een pakket uit het buitenland gaat. Deze worden eenmalig op het huisadres aangeboden en gaan dan naar het postkantoor.

Ik ben blij dat u het pakket inmiddels heeft kunnen afhalen. Wij hebben geen invloed op het personeelsbeleid of openingstijden van een winkel of balie.

Ik ga ervan uit u voldoende te hebben geïnformeerd.

Annet