Opgelost door POSTNL: Afhandeling fout geleverd pakket waar voor betaald is

angry Opgelost
antiqetoysfromatoz

Geachte heer Wilmink,

Bedankt voor uw bericht.

Uit uw bericht begrijp ik dat u de zending niet aan onze chauffeur mee heeft gegeven. Zoals eerder aangegeven is er geen andere oplossing om er voor te zorgen dat u het door u betaald bedrag aan importkosten terug krijgt. De zending zal eerst door ons opgehaald moeten worden en op onze afdeling inklaringen afgeleverd moeten worden. Zij kunnen er voor zorgen dat u de betaalde kosten terug krijgt.

Als u hier niet aan mee wilt werken, zal ik u helaas aan moeten geven dat ik ook niks meer voor u kan betekenen. Wellicht kunt u het zelf met de juiste geadresseerde oplossen.

Ik ga er vanuit dat ik u hiermee voldoende heb geïnformeerd en sluit hierbij het lopende dossier.

Jildou

Team PostN
Mijn antwoord
Beste Jildou

Dit antwoord strijkt mij helemaal tegen mijn haren in.

Ik wil alle medewerking verlenen die nodig is.

Ik heb u nog een voorstel aangedragen.

Van neem contact op met de ontvanger van dit pakket.

Zo dat hij het geld naar mij over maakt en dan had Postnl het pakket alleen op het goede adres moeten afleveren.

Maar hier op heb ik helemaal geen reactie gekregen.

Het is dus niet dat ik geen medewerking wil verlenen.

Alleen verleen ik geen medewerking waar ik de dupe van word daar begin ik niet aan.

En als de fout bij mij had gelegen dan was het anders geweest.

Maar ik zou nu moeten boeten voor de fouten van Postnl.

Want als ik op uw voorstel in zou gaan ben ik mijn geld kwijt of in ieder geval moet ik er lang op wachten.

En als het nu een eenmalige fout zou zijn bij Postnl maar fouten bij Postnl zijn in mijn ogen meer regel dan uitzondering.

Er zijn nu nog drie brieven onder weg voor teruggave van invoerrechten door dat ze fout vertaald werden.

En op dat geld moet ik ook al ca 4 maanden wachten.

1 pakje is een keer 3 maanden onderweg geweest om dat ze bij Postnl de postcode verkeerd hadden geschreven .

En ik kan u nog een hele lijst opnoemen, en dat is dan nog alleen maar van mij.

En als u volgens de regels niet anders kan handelen ,dan word het volgens mij tijd dat de regels aangepast worden.

Groet J.Wilmink

Gewoon goed regelen.
Ik moet betalen aanPostnl als ik een pakket ophaal waar kosten aan verbonden zijn anders krijg ik het niet mee,
En als de postnl het pakket terug wil wil ik ook het geld terug van postnl.
En niet van de douane. ( ca 4 maanden wachten)

Hartelijk dank voor uw bericht op deze website. Uit uw bericht begrijp ik dat u een pakket heeft ontvangen uit het buitenland waar inklaringskosten voor betaald moesten worden, maar dat dit pakket niet voor u bestemd is. Ik vind het erg spijtig om dit te vernemen en wil u hier mijn welgemeende excuses voor aanbieden. Graag reageer ik op uw bericht.

In mijn systeem zie ik dat er al een aantal onderzoeken lopen en dat deze nog in behandeling zijn. Het pakket wat u benoemt wat afgehaald moet worden, zal echter eerst weer naar de afdeling inklaringen gebracht moeten worden voor u uw geld terug kunt krijgen. Ik zie dat er een nieuwe afhaalopdracht is aangemaakt en ik wil u vragen om het pakket ditmaal met de bezorger mee te geven. Zodra het pakket weer bij onze inklaringsafdeling is zal alles geregeld worden.

Wat betreft dat andere lopende onderzoek, wil ik u aanraden om af te wachten wat mijn collega's van de onderzoeksafdeling hierover zullen zeggen. Zij kunnen u uitsluitsel geven over de uitkomst van onderzoeken.

Ervan uitgaande u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u nu of in de toekomst nog vragen of klachten hebben over PostNL, dan kunt u altijd contact opnemen met onze klantenservice via www.postnl.nl/klantenservice/.

antiqetoysfromatoz
Die is niet aangeboden,heb zelf naar een oplossing moeten zoeken. De eigenlijke ontvanger heeft nu het geld naar mij overgemaakt en als ik het van de douane terug heb moet ik het weer naar hem overmaken. Het had veel makkelijker gekund , Pakket regel recht naar de eigenlijke ontvanger. Maar waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan.