Klacht POSTNL: Aflevering uitgesteld i.v.m gesloten verklaring

voda

Mijn pakket zou gisteren bezorgd worden (vrijdag) nu zie ik ineens staan aflevering uitgesteld i.v.m gesloten verklaring ik las dat ze dat soms bij bedrijven doen omdat die dan dicht zijn maar ik woon gewoon in een normaal huis en heb niet eens een bedrijf.Vandaag las ik dat pakket retour is.

Graag zo snel mogelijk mijn pakket bezorgen

Geachte heer, mevrouw,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat de bezorging van uw pakket niet naar tevredenheid is verlopen. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

U geeft aan dat er eerst vertraging is ontstaan, dat de bezorging werd uitgesteld vanwege een ‘gesloten verklaring’ en dat daarna het pakket retour is gezonden. Door middel van uw Track & Trace-code heb ik de status gecontroleerd. Het pakket is op vrijdag 15 mei met de bezorger mee geweest en zou aangeboden zijn op uw adres. Op dat moment is al aangegeven dat het pakket retour gestuurd werd. De precieze reden van retour kan ik tot mijn spijt niet nagaan, die staat namelijk vermeld op het pakket zelf.

De ‘gesloten verklaring’ is inderdaad iets wat een bedrijf kan instellen, zodat er op bepaalde dagen geen pakketten worden aangeboden. De gesloten verklaring betreft in uw situatie dan ook het adres van de afzender en niet uw adres. Volgens mijn informatie is het pakket inmiddels retour geleverd bij de afzender. Ik raad u aan om contact met hen op te nemen, zodat zij de reden van retour kunnen controleren en u van een passende oplossing kunnen voorzien. Mocht de reden van retour ongeldig zijn, dan kan de afzender hierover contact met ons opnemen om een klacht te melden. Mijn excuses voor de ontstane overlast.