Klacht POSTNL: Aflevering uitgesteld ivm gesloten verklaring

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 180942
Gebruiker
AdeHooge
Datum
4 reacties

Details

De klacht

Op 10 augustus heb ik bij Decathlon een pakketje besteld. Het pakketje is op 11 augustus overgedragen aan PostNL, ter verzending aan een PostNL bezorgadres (Kantoorboekhandel Kortendijk). Vandaag (13 augustus) zie ik dat de Aflevering uitgesteld ivm gesloten verklaring". De kantoor boekhandel is gewoon open, dus ik begrijp niet zo goed waarom het pakket niet "gewoon" bezorgd wordt.

De oplossing

Ik zou graag zien dat PostNL de kosten voor het retourneren van dit pakket voor zijn rekening neemt. De inhoud van het pakket is na morgen (de 14e) waardeloos, ivm vakanties.

Daarnaast zou het prettig zijn als PostNL een eenvoudige klachtenprocedure op haar eigen website zou hebben, ivm de klant langs een doolhof van links op haar website te laten verdwalen.

4 reacties

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer/mevrouw De Hooge,

    Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u meer informatie wenst te ontvangen over de status van een door u te ontvangen zending.

    Uw pakket is op 13 augustus jl. inderdaad uitgesteld vanwege een adreskenmerk. Dit adreskenmerk is geplaatst door de adreshouder, in dit geval de kantoorboekhandel. Zij hebben aangegeven op deze dag een pakketten te kunnen ontvangen. Ik kan dit helaas niet voor u wijzigen. Wel kan ik u aangegeven dat dit pakket inmiddels klaarligt voor ophalen op het door u aangegeven adres.

    Ik ga er vanuit u zo voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over onze een van onze diensten, dan kunt u ook altijd terecht bij onze klantenservice via postnl.nl/klantenservice.

    Met vriendelijke groet,

    PostNL
  2. Auteur
    AdeHooge
    Datum
    Ik zou graag zien dat bij alle afhaalpunten zichtbaar is op welke dagen ze pakketjes accepteren. Dat is nu voor een consument totaal onduidelijk, waardoor dit soort "misverstanden" ontstaan.
  3. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer/mevrouw De Hooge,

    Bedankt voor uw bericht. Uit uw reactie maak ik op dat u meer informatie wenst te ontvangen over openingstijden van pakketpunten.

    U kunt hiervoor terecht op postnl.nl/locatiewijzer. De verwachte leverdatum bij afhalen op postkantoren vindt u op postnl.nl/ontvangen, met behulp van uw trackingcode. Mocht u vragen hebben over specifieke adreskenmerken, dan kunt u terecht bij de eigenaar van het pakketpunt.

    Ik ga er vanuit u zo voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL, dan kunt u ook altijd terecht bij onze klantenservice via postnl.nl/klantenservice.

    Met vriendelijke groet,

    PostNL
  4. Auteur
    AdeHooge
    Datum
    PostNL reageert met een standaard reactie zonder in te gaan op mijn verzoek om een misverstand wat kennelijk bij mij heeft plaatsgehad in de toekomst te voorkomen. Voor het betreffende PostNL afleveradres staat aangegeven dat ze ook op zaterdag pakketjes ontvangen. Terwijl dat eerst ontkend werd. Ik zie 2 opties. PostNL geeft gewoon toe dat ze een fout gemaakt hebben, of ze passen de status van het afleverpunt aan.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
AdeHooge
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen