Klacht POSTNL: Afspraak niet nakomen

L.J. Kooijman

Pakket werd ruim eerder bezorgd dan tijd op de app van PostNL Ik was toen niet thuis.
Ik was wel thuis op de formele tijd van bezorging maar kreeg een bericht dat ik niet thuis was tijdens bezorging en het pakket naar een postpunt ging.
Vervolgens bel je de klachtlijn en doe je je verhaal. Natuurlijk alle begrip maar ze kunnen er niets anders aan doen dan je klacht noteren. Daar krijg je overigens geen antwoord op. De bezorger zal wel aangesproken worden, maar ze kunnen er niet voor zorgen dat het pakket alsnog thuis bezorgd wordt. Ik krijg nog verhaal dat 98% goed gaat maar hij vergeet dat terug te rekenen naar een concreet aantal fouten per dag.
Kortom ik kan het dak op, PostNL doet alsof haar neus bloedt en er wordt niets meer bezorgd. Mooi bedrijf met een nog mooiere klantenservice die echter geen service kunnen leveren.

Post bezorgen!
Geen oplossing geboden. Slechts marginaal geneuzel door een paar medewerkers van een klantenservice die niet verder komen dan hun excuses aan te bieden. PostNL doet gewoon maar wat ze wil en vervolgens zeggen dat ze het niet terug kunnen draaien. Wat een slap betoog.

Geachte heer,

Zojuist hebben wij uw klacht telefonisch besproken. Tijdens ons gesprek heb ik uitgelegd dat wij via onze website en app een tijdsindicatie geven die gebaseerd is op resultaten van de laatste zes weken. Wij vergelijken daarbij de gemiddelden van de overkomsttermijn en aflevertijden. Echter zijn onze bezorgers afhankelijk van de dagelijkse planning, bijzonderheden in de route en het verkeer. Er kan hierop geen invloed uitgeoefend worden, maar wij controleren alle aflevertijdstippen en ondernemen actie waar nodig. Nogmaals mijn excuses voor het ontstane ongemak.