Klacht POSTNL: Afspraken niet nalomen; klacht niet afhandelen ondanks herhaalde toezeggingen

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 197300
Gebruiker
Piek
Datum
4 reacties

Details

De klacht

Na diverse keren bellen over een pakje op 24 oktober is door ons een klacht ingediend op een klachtenformulier. In de reactie geeft Post NL aan binnen 2 werkdagen de klacht af te handelen. Op 3 en 11 november gemaild; geen reactie van Post NL. Op 17-11 gebeld. Spoedige afhandeling beloofd door Potr NL. Niet gedaan. Op 23-11 weer gebeld. Dezelfde dag zouden we zeker gebeld worden. Dit is ook niet gebeurd. Men doet kennelijk niets voor klanten bij Post NL. Inmiddels veel belkosten gehad, twee keer zeer slechte bezorging pakjes. De kosten van de bezorging zijn door ons betaald maar men reageert gewoon maar niet! De klachtenregeling werkt kennelijk niet. Zo'n gedrag hadden we niet van een bedrijf als Post NL verwacht.
T. Piek

De oplossing

Graag terugkoppeling door Post NL, excuus en vergoeding gemaakte kosten voor bezorging en eindeloos telefoneren.

4 reacties

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer Piek,

    Hartelijk bedankt voor uw bericht. U heeft een vraag omtrent de melding die u onlangs bij onze klantenservice heeft doorgegeven. Graag geef ik u meer informatie.

    Ik zie dat er een melding is gemaakt van het feit dat het tijdvak regelmatig niet is gehaald bij het aanbieden van uw pakketten en dat de bezorger geen kennisgeving heeft achtergelaten. Op deze melding ontvangt u echter geen terugkoppeling. Het spijt me dat u dit wel is toegezegd.

    We kunnen het tijdvak nooit helemaal garanderen. Het kan door omstandigheden gebeuren dat een chauffeur eerder of later is. Wanneer het tijdvak vaker afwijkt dan wordt hier uiteraard achter de schermen naar gekeken om dit in de toekomst beter weer te kunnen geven. Het is echter niet mogelijk om hiervoor een compensatie te ontvangen. PostNL is niet aansprakelijk voor gevolgschade.

    Mocht het nog voorkomen dat een bezorger geen kennisgeving achterlaat dan wil ik u verzoeken om hier direct weer melding van te maken en dan de barcode van het betreffende pakket door te geven, zodat we hier de chauffeur op aan kunnen spreken. Voor de overlast bied ik u mijn excuses aan en ik hoop dat de bezorging van uw pakketten in de toekomst weer correct zal verlopen.

    Ik ga ervan uit u voldoende te hebben geïnformeerd.

    Met vriendelijke groet,

    Annet
    PostNL Klantenservice
  2. Auteur
    Piek
    Datum
    Een excuus zijn we content over maar: In de mail van Post NL staat: "Bedankt voor het indienen van uw vraag. U ontvangt binnen 2 werkdagen een reactie." Hierin wordt toch duidelijk gezegd dat terugkoppeling volgt. Op grond hiervan hebben we diverse keren gemaild en gebeld, hetgeen veel tijd, ergernis en belkosten tot gevolg had. Ik vind enige compensatie wel op zijn plaats! Mijn klacht ging uiteindelijk niet over de bezorging maar over het niet afdoen van de klacht.

  3. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer Piek,

    Bedankt voor uw reactie.

    Helaas kan ik uw telefoonkosten niet vergoeden. Aansprakelijkheid voor gevolgschade is namelijk uitgesloten in de Algemene Voorwaarden van PostNL.
    In de toekomst kunt u overwegen om onze klantenservice kosteloos te benaderen via één van onze andere kanalen, zoals onze website.

    Met vriendelijke groet,

    Anne
    PostNL Klantenservice

  4. Auteur
    Piek
    Datum
    Wat heb ik als "slachtoffer" te maken met de Algemene Voorwaarden tussen opdrachtgever (Koopjedeal) en opdrachtnemer (Post NL)? Overigens heb ik voor een zending van vandaag (25-11) gekozen voor DHL. 1 € goedkoper en wel keurig binnen de genoemde bezorgperiode geleverd. Mijn klacht ging (nogmaals) over de slechte klachtenafhandeling door Post NL.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Piek
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry